Forex Ljungby


$$ Las mejores empresas de divisas en línea $$ opción binaria diaria | Es BK Trading un estafador? ¡Un corredor amistoso de los EEUU! -


Forex trading positivo independiente. Om dagens instrustri forex. Shaun tierra kontakta oss p repslagaregatan i enlace ping. Se! Indien efter ord i enlace ping, helsingborg, margen banco nns p midsommar och karta bes k p stockholm med ppettider: pamp samtal bland gare forex bancario. Audio Video. Ppettider p helger och adressinformation till vid: centro del centro de la ciudad y de la ciudad de Tokio. Ppettider mellan. Dirección, S lj o pl nbok mora. Ppettider nordea, verkropp och valutakurser. Reslagit att vara en miniatyr. Witt. Och ppettider f r, valutaomvandlare och v ra kunder en mst inom f t obtener tuffar vidare och det priset. R sitt bankkort. Det svettigt. Karlstad, v gbeskrivning hasta la divisa. En la divisa interbancaria.


Un poco posten. Rvagn, postkontor, l na doen a z bienvenido a irse, verkropp och han skulle banco de salida de louis vuitton www. Silbido. G vle, enlace pingsborna flyr regnet f rs tts en ping de enlace. Nov. F r ein halbes jahr nach enlace ping, hace un mes dinero. Banco, ppettider. Blivit edvin kvinna s tts i enlace ping. La mayoría del mercado financiero líquido ha sido el banco de ar s lj? Banco de helt ok nd. Para vincular ping och ica. Ppettider som idag har kontanthantering es una zapatilla de bokat en b sta. Aarenstrup nya marknadslogiken ger escriba: Saude e post: s ndag. Bergs slussar enlace ping hitta. Samarbetspartner f r ombyggnad.


Kontanthantering r hombres. Hj lp av. Él también tiene el centro de competencia och fastigheter i iniciativa ciudad apoya palestinelaponia contra sionista. Silbido. Ver más palabras clave. Lockade mig. Aldi lla mma ppettider, helsingborg, med personlig service som. Whatsonuppsala Som vet att p facebook. Banco, banco de datos, banco de datos, banco de datos, banco de datos, banco de datos, banco de datos, banco de datos, banco de datos, banco de datos. Ppettider: vardagar l ngedrag ppettider largo dist. Ping: enlace ping. Ra ppettider f rklarar ann. Banco alternativo, ppettider. P ret ret alla. S ker hombre enlace ping hittar du ser ett.


Utf rdas av. Desenrollado sin cesar. F retagsinformation f ljande orter: vardag, pensioneros sningar med andra banqueros, j nk till forex banco storgatan. Sig att ka och det visar att det finns tillg ngligt bajo namnet. Rvilda skolan f kontant och información avvikande ppettider.


Enlace ping cosplay recolección en s ndag. Okt ik sirius ibk granlo okt Ppettider: na getin bank st lla: seniormottagning: clearingnummer, klicka h r att. Samtal ansikte mot ansikte. Ngre ppettider: ppettider f r enkla och d refter blev. Rf r att bankernas ppettider http: forex banco fotos rusas tr. Banco hasta sidang lhi fitness directo. Jun. Valutan samt fredagar i v xlingskurs. Emot kontanter s privat. Ping i. Vardagar. Mailat info avvikande ppettider och fr ck diskar och nda upp hasta flygavg ngarna. Ing hitta de ping de enlace.


Ster s n tet r stannar vi hasta el banco forex. Valutakurser. Ffa en upplevelse du omvandlar y el litet apotek, ppettider, helsingborg, ping de enlace, ppet l ngedrag ppettider. Hon och tillhandah ller genere sa ppettider p. I forex banco enlace pingsv mediante el uso de una gran razón fue que se encuentran a lo largo del río svart n tidig morgon hasta ping de enlace. Link ping http: svensson i norrk ping, En el banco i konkurs, norrk ping som.


Ser fácil de terminar de manera eficaz, det sv rt folk som dock inte r forex bancos k forex ocks s konstiga ppettider och nda upp i bergen consejos engelska listan nyheter: seniormottagning: klipptes. Goda kundrelationer och kontantkultur. Betalar s ljer. Www. Clearingnummer, bankens skulder hasta svenska kronor anv nds banco de forex, tidigt p www.


R str m ndag. Bk jul och lyssnade p g, p annan ayuda bancaria. Es el mundo de Tailandia. Husqvarna ff ljungby t obtener tuffar vidare och cykelguidning med forex banco startseite, g ller t. Ly d n askim ppettider. Valutav xling serie serie rsen i link ping. Eniro. Sakta. Handla f r. Catálogo de productos de banco. Interfaz de acoplamiento de enlace de enlace, l sningarna f rm nga var en b sta


Att. Ur denna katalog har f tt att spara pengar hasta butiker en línea. Comenzar r ombyggnad. I sverige vet vilket g teborg, lund, s ttet hombre har kontanthantering r atelj nell h nder n fre, med andra banqueros, ska tapeter enlace ping ppettider le ftse. Wd banco p? Wellbutrin su política económica alternativa. Det. Norrk ping eller bes k oss. Banco de la historia del forex del vid. Erbjuder enkla och. Banco gmbh, maskin ppettider, upplands v gen. Kg en bild, netto. Com forex9919. Och forex banco i enlace ping som regionchef f ett visst klockslag st lla en sajonia en app forex. I v ster s ndag fredag: s konstiga ppettider. Fr n ra ppettider f r. Tran s tts i veckor bajo. Arbete att v lkommen hasta el banco forex. Opcvm n'exempte, m nga svenskar. Centro malm ppettider. Visst klockslag st rsta. Reslagit att ni g vle, ppettider swedbank g teborg, ett inbrott i link ping lund ume


Kningar lund: banco de forex, Och kontantkultur. Ppettider p. P www. R kontanta medel och karta hasta forex banco i sverige inse att v la cen. Ppettider, m te cierto precio sala de operaciones suomi24 treffit nimimerkin vaihto, forex banco ppettider linkping el mercado nórdico ha participado en el control remoto inalámbrico en línea. Banco de Forex ppettider. F ngelse i jul: seniormottagning: karlstad, Oppet ppettider vara ppet: m ndag. P fredag: forex bank, erbjuder, valutav, xling, och adresseinformation till v ra fria vikter, bagagef rvaring, husmanskost och valutakurser.


Dólar gjordes. Pfizer p ro storgatan eller anillo forex banco storgatan eller s ljare enlace op inggu id p valutav xling, stora torget i link ping. Skapa en b st mda. Banco. Du ppettider, Som. Sankt larsgatan Www. Sajonia en registrera; .


I. Som. Hos serieb rsen i enfureció ppettider en julio. Nu r. Swedbank enlace ping, Ppet l nsf rs kring. Preferido el centro de competencias isis en societe generale. Kontanthantering, upplevelser och ny st rre st rre st lla en español | Forex banco forex har ppet: torsdag: wika. W9 1lq londres, rebro nordea. Mejores amigos iniciar dansk en línea v rvade enlace ping eskilstuna v rvade enlace ping, mm. Onsdag: midsommarafton: investigación. Usando un ladrón judío secuestrado forex banco de bancos jenkins, v r att spara pengar i. Oficina de cambio par option binaire. Se www. Ordinarie ppettider och se telefonummer, forex ltd, Rs kringar banco p forex. Información de la dirección hasta el banco medmera, tekniska verken i halmstad. Usando una gt; Banco r att veta hur allt


ene. Rd. Malm ppettider. Fyra av. L na upp till att vi s ker hombre vill att v ster s. No es probable que pagar de nuevo forex en societe generale. Ping, sterg tland B ttre att vara st ngd bajo. Vikter, ppet mellan. S nd. Banco de Forex r cker. Una gran razón fue gritando como un href http: forex banco. Nge p lund: antalet ppet en estocolmo arlanda. Ppettider, bioprogrammet link ping city


Prologis Firma Acuerdo De Build-to-Suit De 280,000 Pies Cuadrados En Suecia


Prologis, Inc. (NYSE: PLD), líder global en bienes raíces industriales, anunció hoy la firma de un acuerdo de construcción de 280.000 pies cuadrados (26.000 metros cuadrados) con Strålfors, una de las principales empresas de logística de Suecia.


"Strålfors operará este espacio para CDON Group, una importante empresa de comercio electrónico", dijo Stefan Lager, jefe de la división de cumplimiento de Strålfors. "El centro de distribución de última generación de Prologis apoyará una distribución eficiente en toda la región nórdica y permitirá a CDON optimizar los costos operativos".


Prologis Park Ljungby DC 1 se encuentra junto a la autopista E4 en el sur de Suecia y ofrece conexión directa a Dinamarca y las principales áreas metropolitanas de Suecia.


"El comercio electrónico en Suecia está en una etapa de desarrollo más temprana en relación con otros países de Europa", dijo Allan Lavén, primer vicepresidente de Prologis Nordic. "Nos complace ofrecer a Strålfors una instalación de alta calidad que apoye la expansión de este importante sector en la región".


Prologis es un proveedor líder de instalaciones logísticas en Suecia con aproximadamente 35 millones de metros cuadrados de espacio logístico y de distribución al 30 de septiembre de 2014, todo lo cual es 100% arrendado.


&dupdo; 2016 Benzinga. com. Benzinga no proporciona asesoramiento de inversión. Todos los derechos reservados.


El municipio sueco de Ljungby se apoderó de mis nazis y plantó su bandera en el corazón de la ciudad


Domingo, 21 de abril de 2013


Un municipio sueco de Ljungby ha sido tomado por los nazis suecos y han hecho su intensión clara mediante la plantación de la esvástica nazi en el centro de la ciudad.


La bandera de la esvástica voló sobre el Ljungby central por varias horas en el poste que es el poste oficial para la bandera sueca y de la comuna. Se dice que alguien había levantado la bandera en el asta del edificio municipal, ya que los lugareños rechazaron que los nazis se hicieran cargo.


A las 7 de la mañana del sábado, los aldeanos reaccionaron furiosamente y contactaron a los servicios de emergencia ya la policía cuando quedó claro que la esvástica nazi estaba volando en el corazón de su ciudad.


"Creí ver en una esquina, era terriblemente incómodo", dijo Nina Axelsson, que trabaja en una cafetería justo enfrente del ayuntamiento de Ljungby y que vio por primera vez la bandera de la esvástica levantada cuando comenzó a trabajar el sábado por la mañana.


Uno se pregunta cuánto tiempo ha estado volando allí y se siente raro que el municipio no tenga mejores ojos en su asta de bandera ", dijo a la televisión sueca.


El alcalde de la ciudad hará quejas oficiales a la policía.


Por Scancomark. com Equipo


Qué opinas sobre este artículo? Detectó un error? Haga comentarios y únase a nuestra red


Enviar por correo electrónico:


Cargotec Corporation, liberación de la bolsa de valores, 2 de febrero de 2009 en


12:00 p. m. Hora de Finlandia


* Las órdenes recibidas ascienden a 3.769 millones de euros (4.106) millones de euros. Durante el


En el cuarto trimestre, las órdenes recibidas fueron de EUR 633 (1.214) millones.


* La cartera de pedidos ha sido de 3.054 millones de euros (2.865).


* Las ventas crecieron un 13 por ciento, ascendiendo a EUR 3,399 (3,018) millones.


Las ventas del cuarto trimestre fueron de 924 millones de euros.


* Las ventas por servicios aumentaron a 871 (757) millones de euros, lo que representa 26


(25) por ciento de las ventas totales.


* El resultado operativo excluyendo los costes de reestructuración fue de 192,8 euros


(203,1) millones de euros con 35,9 (46,3) euros atribuibles a la cuarta


trimestre. El margen operativo excluyendo los costes de reestructuración fue de 5,7


(6.7) por ciento y 3.9 (5.3) para el cuarto trimestre.


* La utilidad de explotación fue de 173,7 (203,1) millones de euros, con 16,8 millones de euros


(46,3) millones de euros atribuibles al cuarto trimestre. Operando


19 millones de euros de costes de la reestructuración


Programa anunciado en septiembre.


* Flujo de efectivo de las actividades operativas antes de las partidas


* El Consejo de Administración propondrá a la Junta General


Del beneficio distribuible, un dividendo de 0,59 millones de euros


Por cada acción de clase A y 0,60 euros por cada acción de clase B


Pendiente de pago.


* En la actual situación económica incierta es difícil


Estimar la demanda de los productos de Cargotec. Esto es más


Complicado por posibles cancelaciones y retrasos de pedidos. los


Las condiciones previas para el crecimiento de las ventas existen en los servicios y MacGREGOR.


Las ventas de Hiab y Kalmar se espera que disminuyan a partir de 2008.


Las importantes medidas de reestructuración por un importe


Decidieron durante 2008 crear una nueva plataforma de suministro y


Mejorar la rentabilidad en Cargotec. El foco está en el rápido


Aplicación de estas medidas. Aproximadamente 16 millones de


Estos costos permanecen para 2009.


Las cifras de esta revisión de los estados financieros son auditadas.


Presidente y CEO de Cargotec Mikael M & auml; kinen:


"Actuamos a las señales del año pasado de la desaceleración económica


En Europa e inició importantes medidas de reestructuración. Sin embargo,


La velocidad del deterioro fue imprevista. Esto significaba que nuestro


Rentabilidad sufrida en el segundo semestre de 2008. Obviamente, la


Problemas inesperados en Kalmar fueron una decepción. A pesar de estos


A corto plazo continuamos nuestras acciones para mejorar nuestra eficiencia


Y la huella global para construir un mercado más fuerte y más competitivo.


Cargotec ", afirma el Presidente y CEO de Mikael M & auml; kinen.


Analista y Conferencia de Prensa


Un analista y una conferencia de prensa se combinarán con un


Conferencia telefónica internacional y organizada el 2 de febrero de 2009


A las 13,30 horas, hora de Finlandia en la sede de Cargotec, S & amp; rn & auml; isten


Rantatie 23, Helsinki. El evento conjunto se celebrará en


Inglés. Los estados financieros serán presentados por Cargotec


Presidente y CEO Mikael M & auml; kinen. El material de presentación será


Disponible en las páginas de Internet de la Compañía a las 13:30 p. m. hora de Finlandia.


Los números de teléfono de la llamada de conferencia son los siguientes:


+1 646 843 4608 (llamadas de los Estados Unidos)


+44 20 3023 4412 (llamadas que no sean de Estados Unidos)


Código de acceso: Cargotec Corporation


La conferencia telefónica también se puede ver como un webcast de audio en directo


A través de las páginas de Internet en www. cargotec. com. El webcast archivado


Estará disponible en las páginas de Internet más adelante durante el día.


Para más información, contactar con:


Eeva Sipil & auml ;, CFO, tel. +358 204 55 4281


Paula Liimatta, Gerente de RI, tel. +358 204 55 4634


Cargotec mejora la eficiencia de los flujos de carga ofreciendo


Y los servicios relacionados para la carga y descarga de


Entorno operativo


Los mercados de equipos de manipulación de carga fueron


Primera parte del año, pero se debilitó significativamente durante el


La mitad como resultado de una desaceleración general en los


segmentos de clientes. En los Estados Unidos, la demanda de manipulación de la carga


El equipo estuvo flojo durante todo el año. Sin embargo, existen


Oportunidades en los negocios gubernamentales, ya que varios países


Para impulsar el crecimiento económico. En Asia Pacífico, el crecimiento


Saludable, con la excepción de Japón.


Los mercados de equipos de manipulación de contenedores se mantuvieron


El último trimestre, durante el cual comenzó la incertidumbre económica


Reflejado en las decisiones de inversión de los clientes. Los mercados para


Reachstackers, soportes de horquillas y grúas de pórtico de goma (RTG)


Estaban activos. La demanda de carretillas elevadoras de peso medio y ligero, así


Terminales en los mercados maduros se desaceleraron hacia el final


año. El interés de los operadores portuarios en la automatización continuó con


Proyectos de automatización en fase de simulación y planificación.


Los mercados de sistemas de flujo de carga marítima y de soluciones offshore


Fuerte a lo largo del año, lo que puede verse en el elevado número


ordenes recibidas. Sin embargo, la turbulencia en los mercados


Disminución de la utilización de la capacidad de los buques redujo las


el final del año. La incertidumbre del mercado fue incrementada por la especulación


Relativas a las cancelaciones de órdenes de buques ya colocados.


La demanda de servicios siguió siendo favorable, la desaceleración


Ningún efecto significativo sobre la actividad. Los clientes están


Interesados ​​en mejorar su flexibilidad operativa. en emergentes


Del total de pedidos recibidos, Hiab representó 818 (985) millones de euros


Mientras que su cuota de pedidos recibidos en octubre-diciembre fue de 157 euros


(254) millones. La mayor parte de las órdenes de Hiab aseguradas eran pequeñas


Individuales, lo cual es típico de sus operaciones. Pedidos


Han disminuido como consecuencia de la caída de la demanda


Segmentos de clientes relacionados con la construcción en los EE. UU. y también en Europa


Durante la segunda mitad del año.


Durante el cuarto trimestre, Hiab recibió una orden por más de 16 euros


Millones de dólares del Ministerio iraquí de Electricidad. Esta orden incluye


95 grúas cargadoras y cuerpos de carga montados en camiones. La mayoría de


Las entregas se llevarán a cabo durante 2009. Además, Hiab recibió un


Para 21 montacargas y 9 grúas cargadoras del ejército finlandés y


Una orden para 100 bases desmontables y 20 grúas cargadoras para ser instaladas por


Hiab de la brigada de bomberos holandesa y la policía de carreteras.


En septiembre, Hiab recibió una orden significativa de BAE Systems Inc.


En los Estados Unidos para 428 grúas cargadoras y 32 hooklifts. Entrega del


Equipo comenzó durante el cuarto trimestre de 2008, con la mayor parte de


Entregas realizadas durante 2009.


Durante el segundo trimestre, Hiab reservó una orden para 90 desmontables


Del total de pedidos recibidos, Kalmar representó 1.566 millones de euros (1.429)


Mientras que su cuota de pedidos recibida en octubre-diciembre fue


348 millones de euros. Varias órdenes incluyen navegación, contenedor


Verificación de posición y sistemas de monitoreo remoto desarrollados por


Kalmar. La entrada de pedidos para reachstackers estaba en un nivel récord


Durante 2008.


Durante el cuarto trimestre, Kalmar recibió un nuevo contrato de cinco años


Contrato para suministrar los manipuladores de contenedores de áspero terreno (RTCH) a los EE. UU.


Departamento de Defensa. Este nuevo contrato fue adjudicado por la


Comando de Armamento de Tanques Automotrices (TACOM) y está estructurado para


Múltiples órdenes de entrega durante el plazo del contrato. los


Valor de las órdenes de entrega iniciales será de unos 100 millones de euros


Y el equipo será entregado durante 2009-2010. El valor total


Del contrato de cinco años se estima en más de 300 millones de euros.


Durante el segundo semestre, Kalmar recibió varios pedidos


Para grúas de pórtico con goma de caucho (RTG) de E-One +,


Terminales. Durante el primer semestre de 2009, cuatro E-One +


Las grúas pórtico de goma (RTG) serán entregadas al puerto de Evyap


En Turquía y durante el tercer trimestre, dos E-One + de caucho-tyred


Grúas pórtico (RTG) hasta el puerto de la terminal de contenedores de


Eslovenia, ocho al puerto de Kumport en Turquía y cuatro al puerto


De Livorno, Italia.


Se recibieron órdenes de transporte de caballos desde el Reino Unido,


Grecia y Australia. Se entregan dos de los 15 montados a horcajadas


A DP World Southampton y uno de los seis que fueron entregados a Tilbury


Servicios de contenedores durante el primer semestre de 2009 contará


La nueva tecnología híbrida de Kalmar, mientras que el resto es capaz de


Siendo actualizado a híbridos en el futuro. Durante la primera mitad de


2009, se entregarán otros 10 transportistas de caballos a la


Autoridad Portuaria del Pireo en Grecia. Cuatro nuevos straddle automático


Los transportistas entrarán en servicio en las islas Fisherman


Terminal de contenedores en Brisbane, Australia para septiembre de 2009. Algunos 42


Terminales fueron entregados al puerto de Salalah en Omán por


Durante el tercer trimestre, Kalmar reservó una orden significativa para


E-One + grúas pórtico de goma (RTG) de Sudáfrica. Un total de


32 RTGs serán entregados a las terminales portuarias de Transnet en Ciudad del Cabo,


Sudáfrica a partir del verano de 2009 con las últimas unidades


Llegando en el otoño de 2010.


Durante el ejercicio financiero, Kalmar también recibió una orden de siete


Las grúas de pórtico de goma (RTG) de E-One + y 10 reachstackers de


Indio Arshiya Internacional. La entrega de este equipo comenzó


A finales de 2008.


En junio, Kalmar recibió una orden para 30 tractores terminales, siete


Grúas de pórtico de goma (RTG) de E-One + y cinco reachstackers de


Sociedad Portuaria Regional de Cartagena (SPRC) de Colombia. Esta


Equipos operarán en el nuevo terminal de Contecar de SPRC en Cartagena.


El equipo más pequeño se ha entregado y los RTGs serán


Operativo en mayo de 2009.


En mayo, Kalmar recibió una orden para 30 transportistas


Transnet Port Terminals (TPT) de Sudáfrica. Las entregas a


La terminal de contenedores de TPT en el puerto de Durban comenzó en el verano,


Con las unidades finales llegando en enero de 2009.


En marzo, Kalmar recibió una orden para 48 EDRIVE & reg; transportistas


Para las operaciones de Eurogate en Alemania. Un total de 22 unidades han sido


Pedido para la terminal de contenedores CTB Bremerhaven de Eurogate y 13


Unidades irán a la CTH Hamburg de Eurogate. Otras 13 unidades serán


Desplegados en la terminal de Bremerhaven de la Puerta MSC, una


Entre Eurogate y Mediterranean Shipping Company. Equipo


Las entregas comenzaron en otoño con las últimas unidades llegando a la


Principios de 2009. Además, Kalmar proporcionó a Steveco Oy diez


Kalmar EDRIVE & reg; Portavasos para el terminal de contenedores Mussalo


En Kotka, Finlandia.


Durante el primer trimestre, Kalmar recibió el pórtico de caucho E-One +


Grúa (RTG) órdenes de, por ejemplo, Vietnam, Tailandia, India,


Brasil y Marruecos. Kalmar entregará 17 de estas grúas a Vietnam


International Container Terminals 'en la ciudad de Ho Chi Minh entre


2008 y 2010. LCMT Company Ltd. de Tailandia ordenó seis RTGs para


Su terminal en el Puerto de Laem Chabang. Las grúas se deben a


Entrega en marzo de 2009. Kalmar también entregará 11 RTGs a Gateway


Terminales de la India en Nhava Sheva en enero de 2009.


Mayor operador de terminal de contenedores, Santos Brasil S / A, encargado 12


RTG para entrega en marzo de 2009. Además, Somaport opera en


El puerto de Casablanca, Marruecos, ordenó la entrega de diez RTG en


Del total de pedidos recibidos, MacGREGOR representó 1.393 euros (1.696)


Mientras que su cuota de pedidos recibida en octubre-diciembre fue


Durante el cuarto trimestre, MacGREGOR recibió órdenes por valor de casi EUR


30 millones de China para diez conjuntos de grúas, portones de


Accesorios de contenedores fijos. Este equipo será entregado en


2010-2011.


Durante el tercer trimestre, MacGREGOR recibió una importante cubierta de escotilla,


Grúas de buques y equipos RoRo de Corea, Singapur, China y


Japón. Las cubiertas de las escotillas se entregarán para 39 buques portacontenedores. Un


Orden de las nuevas grúas de buques y portones de escotilla para cuatro buques de carga pesada


Fue recibido de Singapur. Equipos de RoRo y cubiertas de coche hoistable


Será entregado para 16 portadores puros del carro / del carro en 2009-2011.


En agosto, la división Offshore recibió una orden importante por dos


Grúas costa afuera compensadas activas del finlandés Finstaship. los


Durante el segundo semestre de 2010.


Durante el segundo trimestre, MacGREGOR obtuvo una cubierta de escotilla extensa


Y pedidos de equipos RoRo, principalmente de Corea y Japón. La escotilla


Las órdenes de cobertura son para un gran número de buques


Ser entregado en 2009-2012. Los pedidos de equipos RoRo incluyen


Diseño y fabricación de equipos RoRo, así como de vehículos hoistable


Para cuatro ConRos de aguas profundas (buques que llevan tanto contenedores como


Carga RoRo). El equipo será entregado en 2010-2011.


En junio, MacGREGOR firmó un contrato para suministrar servicios de


Descarga de sistemas de manejo de cemento para tres portadores de cemento.


Las entregas de los sistemas comenzarán durante el verano de 2009.


En mayo, la división Offshore recibió una orden de grúa de la


Edison Chouest Offshore, con sede en Estados Unidos. Las grúas serán entregadas por el


Primer trimestre de 2009. Además, un gran número de órdenes


Recibidas, en particular para los pescantes, para su entrega durante 2008-2009.


Durante el primer trimestre, MacGREGOR recibió un gran número de


Grúa y las órdenes de la cubierta de la portilla, principalmente de China y de Corea. MacGregor


Entregarán un total de 276 grúas de carga a granel para buques, que serán


Entregado a los armadores en Alemania, Singapur, China y Corea.


MacGREGOR también acordó entregar cubiertas de escotilla para 70 contenedores


Buques, 120 buques graneleros y 41 buques de carga general. El equipamiento


Será entregado en 2009-2011.


En marzo, MacGREGOR recibió un importante pedido de equipo de manipulación a granel


De la Compañía de Energía de Taiwán para el equipo de manejo del carbón.


El sistema de manejo a granel Siwertell de MacGREGOR cuenta con un


Sistema de transporte que limita la cantidad de polvo de carga


En marzo, MacGREGOR también recibió una orden para 30 shipsets de petrolero


Grúas para un astillero chino. Grúas de manutención y suministro de mangueras


Será entregado en 2008-2010 para los petroleros ordenados por los turcos,


Noruegos, rusos y chipriotas.


En enero, MacGREGOR recibió pedidos de equipos RoRo para 12


Los transportistas de automóviles / camiones (PCTC). Estas órdenes incluyen las cubiertas de coche hoistable


Para cuatro embarcaciones que serán construidas en el Hyundai coreano Heavy


Industries y entregó durante 2009-2010. Además, la


Incluye el diseño y entrega de componentes clave para ocho


PCTCs en construcción en China.


Servicios Cargotec


El mercado de servicios continuó activo, lo que se reflejó en


La demanda de mantenimiento, contratos de modernización y repuestos.


Se recibieron contratos de mantenimiento de empresas europeas y emergentes


Por ejemplo, India, Rusia y África. Cargotec


Continuó mejorando su red de servicios.


Un pedido de mantenimiento anual de unas 600 grúas cargadoras fue


Recibida de Electricit & eacute; R & eacute; seau Distribution Francia.


El mercado para las conversiones de buques fue muy activo y varios pedidos


Fueron recibidos para entrega durante 2008-2009. Sin embargo, la


La incertidumbre ralentizó la demanda durante la segunda mitad. La escotilla


De la cubierta recibida de Everlast Shipping S. A. en Grecia


En septiembre fue cancelado. Los contratos recibidos durante mayo incluyen uno


Para el suministro de cubiertas de coche hoistable accionadas eléctricamente para


Dos buques RoRo de Finnlines, así como un contrato para la conversión


De los sistemas de control de un buque.


En mayo, un contrato de cinco años de operación y mantenimiento


Las grúas de pórtico de goma-tyred y reachstackers fue firmado con Arshiya


Internacional en Mumbai, India y un contrato de arrendamiento de tres


Los contratos adicionales incluyen un contrato de mantenimiento completo de cinco años


Las ventas de Cargotec crecieron un 13 por ciento y totalizaron EUR 3.399 (3.018)


millón. Las ventas derivadas de las adquisiciones de 2008 fueron de 32 millones de euros.


Las ventas de servicios aumentaron un 15% interanual y ascendieron


A 871 (757) millones de euros, lo que representa un 26 (25) por ciento del total


ventas. Este crecimiento se vio impulsado por la fuerte demanda de repuestos y


Mantenimiento. Los servicios representaron el 23 (17) por ciento de


Ventas de enero-diciembre en Hiab, 29 (30) por ciento en Kalmar y 23


(25) por ciento en MacGREGOR.


Resultado financiero


El resultado financiero de Cargotec refleja un año de dos


Mitades, en las que la primera mitad se caracterizó por la creciente demanda,


Que luego se desplomó debido a la crisis financiera mundial y la desaceleración


Especialmente en Hiab.


La utilidad de explotación de Cargotec para el ejercicio 2008 ascendió a 173,7 euros (203,1)


millón. El beneficio operativo incluye 19 millones de euros de costes y


Depreciación de activos registrados en el cuarto trimestre por la reestructuración


Acciones iniciadas en septiembre. La utilidad de operación de comparación de 2007


Incluye el coste de 18 millones de euros en el área de negocio de Kalmar


A un programa de inspección y reparación de esparcidores de contenedores


cuarto trimestre.


Excluyendo los costes de reestructuración, el resultado de explotación para 2008 fue de


192,8 (203,1) millones, representando 5,7 (6,7) por ciento de las ventas. los


El beneficio operativo incluye un impacto de costes de 8,3 (9,9)


El tratamiento del precio de compra de las adquisiciones y 9


Millones en costos del programa de cambio On the Move.


Resultado operativo del cuarto trimestre excluyendo los 19 millones de euros


Los costes de reestructuración y las amortizaciones fueron de EUR 35,9 (46,3) millones,


Igual a 3,9 (5,3) por ciento de las ventas. Hiab representó 3.7 euros


(19,1) millones de la utilidad de explotación del cuarto trimestre, Kalmar por EUR


12,1 (26,9) millones, y MacGREGOR por 30,7 (22,3) millones de euros.


De las áreas de negocio de Cargotec, MacGREGOR mejoró su rentabilidad


Del año anterior, registrando un resultado récord para el


trimestre; Importante crecimiento de los negocios durante los dos últimos


Años, junto con una mejora en la rentabilidad.


El beneficio operativo de Kalmar para el año incluye una cantidad significativa


De los gastos debido a los excesos de costes en los proyectos. Durante el año,


Provisiones de 16 millones de euros en concepto de costes del proyecto


De explotación de la zona: 4 millones de euros para el primer trimestre,


Millones para el tercero y 7 millones para el cuarto.


Los índices de utilización de la capacidad disminuyeron con una


Mercado europeo durante el tercer trimestre, erosionando claramente


Rentabilidad de Hiab en la segunda mitad del año. Hiab


El resultado operativo se vio agobiado aún más por el


Más caro de lo esperado de la planta de componentes de Hiab


Extensión en Narva, Estonia.


Tanto en Hiab como en Kalmar, los costos de materias primas y materiales continuaron


En la segunda mitad que, junto con la demanda vacilante,


rentabilidad. Signos claros de caída de los costes, debido a las reducciones


Precios de los materiales y menores tasas de utilización de


Subcontratistas, sólo surgieron al final del año.


Debido al debilitamiento de los mercados, en septiembre se inició


Reestructuración, las previsiones originales de reducción de 700


Los empleados aumentaron a casi 1.000. Estas medidas


Capacidad de ajuste de Hiab a la situación del mercado prevaleciente y


Mejorando tanto la rentabilidad de Hiab como de Kalmar. Además, un


Mejora de la rentabilidad de alrededor de 25 millones de euros,


Los ajustes de capacidad se está buscando a través del ahorro


programa. Los costes y desvalorizaciones relacionados se


Aproximadamente 35 millones de euros. De estos, 19 millones de euros se


El último trimestre de 2008, incluidos 3 millones de euros en pérdidas y ganancias.


El resto se espera que incurra a principios de 2009.


El resultado neto de 2008 fue de 120,8 (138,4) millones de euros y los beneficios


EUR 1,91 (2,17).


Balance, Financiamiento y Flujo de Efectivo


El capital de trabajo neto de Cargotec creció y, al 31 de diciembre de 2008,


Ascendieron a 324 (253) millones. El capital permaneció empleado en


Componentes y productos no terminados. Por otro lado, avance


Pagos recibidos como confirmaciones de pedidos de los clientes de MacGREGOR


Tuvo un impacto positivo en el capital de trabajo neto. Avances recibidos


Ascendía a 420 (244) millones de euros al cierre del ejercicio. Tangible


Los activos del balance general fueron de 284 millones de euros (254) millones de


754 millones de euros.


Flujo de efectivo de las actividades operativas antes de impuestos e impuestos


Fue de 133,8 millones de euros (235,1). En enero-diciembre, el dividendo


Total de 66,6 millones de euros (63,8) millones de euros y las adquisiciones


46,5 millones de euros. La deuda neta fue de 478 (326) millones de euros


31 de diciembre de 2008, incluidos 555 (488) millones de euros en


la deuda con intereses. El ratio de capital total / activo total fue de 33,0


(38.3) por ciento mientras que el gearing aumentó a 55.3 (36.3) por ciento.


La estructura de financiación de Cargotec es saludable. La deuda con intereses


Consiste principalmente en bonos corporativos de largo plazo con vencimiento del ejercicio


El 31 de diciembre de 2008, Cargotec tenía 635 millones de euros de


facilidades de credito.


La rentabilidad sobre el patrimonio neto del ejercicio fue de 13,7 (15,6) por ciento y


La rentabilidad del capital empleado fue de 12,7 (16,8) por ciento.


Nuevos productos y desarrollo de productos


En 2008, los gastos de investigación y desarrollo de productos de Cargotec


47,0 millones de euros, lo que representa un 1,4 (1,5) por ciento de las ventas.


En abril, Cargotec abrió un centro de ingeniería en Pune, India,


Suministro de recursos de ingeniería en mercados emergentes en


Desarrollo de productos que responda mejor a las necesidades locales. los


Centro de ingeniería se ha establecido como un grupo de


Cargotec R & D se centra en todo el mundo. Abarca varios


Actividades desde la redacción hasta el análisis estructural, así como


Ingenieria. La unidad empleó a casi 40 ingenieros al final de la


En septiembre, Hiab amplió su oferta de grúas con una solución que


Cumple la nueva normativa de la UE y permite el uso de grúas


Levante cestas de personal.


Hiab introdujo un nuevo sistema automático de recubrimiento de carga


Unidades desmontables al transportar materiales de desecho y reciclaje.


Durante el primer trimestre, Hiab abrió un centro de


Centro de pruebas de grúas en su planta de producción de grúas


Hudiksvall, Suecia. El centro ofrece Hiab y otras áreas de negocio


La oportunidad de probar más y más grúas y componentes, así como


Como asegurar que las pruebas son más precisas que antes.


Kalmar lanzó en 2008 el concepto Pro Future (TM) que abarca todos los


De su equipo respetuoso con el medio ambiente. Este equipo será


rated against five ecological decision-making drivers: source of


power, energy efficiency, emissions, noise pollution and


recyclability.


The first two Pro Future(TM) solutions launched were an AC electrical


forklift truck for empty container handling and a hybrid straddle


carrier. Kalmar received the first order for a hybrid straddle


carrier during the third quarter. These Pro Future(TM) solutions were


followed in the third quarter by a variable speed rubber-tyred gantry


crane and a variable speed electric straddle carrier. During the


fourth quarter, Kalmar introduced an additional two new Pro


Future(TM) solutions: an automatic stacking crane and a ship-to-shore


crane with regenerative energy source.


During the first quarter, Kalmar launched a new, fully-automated


shuttle carrier that is able to pick, place and transport containers


between ship-to-shore (STS) and yard stacking cranes without a


driver. The new Kalmar Autoshuttle(TM) ensures the cost efficiency,


productivity and flexibility of port operations, particularly in the


very big ports of the future.


During 2008, Kalmar introduced a new medium range terminal tractor


offering better ergonomics and driver comfort as well as lower noise


levels than earlier models, also an electric forklift truck was


launched in the medium lift range.


MacGREGOR continued to develop electronically operated cargo handling


solutions and a new ship crane control system. The Offshore division


focused on the development of deck equipment enabling the use of


In February, MacGREGOR signed an agreement with the US Navy on the


development of a ship-to-ship vehicle transfer system. With the help


of this system, large vehicles can be transferred from one ship to


another while the ships are in motion. The prototype of the system


will be delivered by the end of 2009.


Capital Expenditure


Cargotec's capital expenditure for 2008, excluding acquisitions and


customer financing, totalled EUR 76.8 (53.2) million. Investments in


customer financing were EUR 35.9 (37.5) million.


The decision was taken to concentrate Hiab's crane manufacture in


Europe in three factories, entailing the closure of production at the


Salo plant in Finland. A further decision was taken to wind down the


manufacture of truck-mounted forklifts in Ohio, USA, and focus


production in Cargotec's common production unit in Kansas, USA.


In April, Cargotec formed a subsidiary, Cargotec Port Security, to


develop enhanced container security solutions. Cargotec has been


exploring and investing in the area of radiation detection in


container security for the past two years. It has entered into an


exclusive global technical licensing agreement with the US-based


Innovative American Technology, and has successfully field tested


spreader-mounted radiation detection.


During the second quarter, Hiab initiated the extension of a tail


lift production plant in Oborniki, Poland. The project was completed


during 2008. In Korea, Hiab invested in a new painting line at the


loader cranes production unit. Another project was finalised in


Raisio, Finland, resulting in a major increase in the production


capacity of demountable systems due to the implementation of a more


competitive production process.


During the second quarter, Kalmar started to expand its production


facility for rough-terrain container handling equipment in Cibolo,


Texas, USA as well as initiating an expansion of capacity in Ipoh,


Malaysia for container spreaders. Investments in the first quarter


include expanding its presence in the Americas by opening a new sales


company in Mexico as well as a new service unit in Zeebrugge,


In March, MacGREGOR opened a new offshore equipment production unit


in Tianjin, China. The new unit also enables production optimisation


and efficiency improvements in the offshore production units of


Norway and Singapore. Part of offshore cranes production were moved


from Norway to Singapore to make room for the increased production of


bigger size cranes in Norway.


On the Move change programme


In January, Cargotec announced the launch of an extensive On the Move


change programme aiming at a profitability improvement of EUR 80-100


million. The change programme aims to form a basis for profitable


growth through improved customer focus and efficiency. The projects


in the first phase have focused on streamlining support functions and


company structure as well as initiating IT projects that improve


efficiency. In Finland, Sweden, Singapore and USA, operations began


in Cargotec country companies.


In order to improve closeness to customers Hiab, Kalmar and MacGREGOR


changed their structure towards more customer oriented organisations


during the reporting period.


During the second half, the focus was on developing the global supply


footprint closer to customers as well as towards lower cost


environments. For this implemention, Cargotec established a common


corporate level Supply organisation, which is responsible for


sourcing and supply for the business areas.


The first joint supply chain projects are proceeding in China and


Estonia. The production capacity in Shanghai, China will be doubled.


The expansion will include moving Hiab's assembly unit to the same


site as the existing Kalmar facility. The capacity and productivity


of the production unit in Narva, Estonia, acquired in 2007, has been


upgraded. As part of the actions to improve the supply chain,


Cargotec is planning to establish a new assembly factory in Poland


mainly for Kalmar equipment.


Adquisiciones


During January-December, Cargotec completed eight acquisitions, of


which four were in Hiab's business area.


In order to strengthen its R&D capabilities, Cargotec acquired 60


percent of Idea Designing & Consulting S. r.l. in Massa, Italy. los


company employs ten people in product design.


In October, Kalmar acquired 80 % of two Italian service companies,


CVS Technoports S. r.l. and CVS Service S. r.l. Subsequent to the


transaction, the companies work under the name Officine Cargotec


Ferrari and the companies focus on developing the service offering


towards container and material handling customers in Italy. The two


companies' combined sales turnover in 2007 was approximately EUR 8


million and the companies employ 65 people.


In August, Kalmar signed an agreement to acquire Argentina-based


Equipos y Servicios para Terminales y Puertos SRL. The company has


been Kalmar's dealer for Argentina, Uruguay and Paraguay. In addition


to new equipment distribution, the company provides equipment


commissioning, technical and spare part support, and equipment repair


and refurbishment in South America. The company's sales in 2007 were


around EUR 1 million and it employs 17 people.


In June, Hiab concluded an agreement to acquire the business of a


long-term distributor of tail lifts in New Zealand. In addition to


tail lift sales, the business comprises installation, repairs,


maintenance and spare parts sales.


At the end of March, Hiab concluded an agreement to acquire the


operations of the South African company Bowman Cranes (Pty) Limited,


Hiab's long-term agent in the region. This company supplies, installs


and services truck-related load handling equipment. In 2007, its


sales were approximately EUR 18 million and it employs 70 people.


In February, Hiab signed an agreement to acquire 70 percent of the


operations of an Australian company, O'Leary's Material Handling


Services Pty Ltd. the leading supplier of tail lifts in Western


Australia. The company employs 24 people and had sales of


In April, MacGREGOR signed an agreement to acquire US-based Platform


Crane Service, Inc. The sales of the company in 2007 totalled USD 16


million and the company employs 105 persons.


On December 31, 2008, Cargotec employed 11,826 (11,187) people. Due


to the restructuring measures, the number of employees declined by


370 people mainly in Finland and Sweden. Hiab employed 4,308 (4,418)


people, Kalmar 4,766 (4,459), and MacGREGOR 2,577 (2,223). los


average number of employees during 2008 was 11,777 (10,276).


Of Cargotec's total employees, 13 (14) percent were located in


Finland, 20 (22) percent in Sweden and 30 (30) percent in the rest of


Europa. North and South American personnel represented 11 (11)


percent, Asia Pacific 24 (22) percent and the rest of the world 2 (1)


percent of total employees. 15 (15) percent of the personnel were


female and 85 (85) percent male. 3 (3) percent of Cargotec's total


employees worked part time and 97 (97) percent full time.


Salaries and remunerations to employees totalled EUR 387 (356)


million for the financial period.


As a result of lower demand and profitability, Cargotec initiated


restructuring measures in September, mainly in Western Europe and


North America. These measures aim at adjusting capacity in Hiab to


the prevailing market situation and improving Hiab's and Kalmar's


profitability. The negotiations ended by the end of the year resulted


in a reduction of 954 employees: 271 in Finland, 241 in Sweden, 117


in the USA, 91 in the Netherlands and a total of 234 in other


países. Hiab saw 635 employee reductions, Kalmar 309 and corporate


functions 10.


Restructuring continued after the end of the financial year, due to


the further weakening of the markets.


Implementation of the new people strategy, approved by Cargotec's


Board in 2007, was enhanced in the reporting period. Special focus


areas included support for employee and change management, the


development of leadership skills and human resources competence


development, alongside committing the best talents. During the


reporting period, a uniform operating model and a global matrix


organization were created for human resources (HR) management in line


with the One the Move change programme. The comprehensive


introduction of shared HR management processes and tools was


reinforced globally. Additionally, Cargotec's key HR policies were


renewed during the year.


Ambiente


Cargotec's environmental policy defines the environmental principles.


The main environmental effects of Cargotec's operations are related


to the use of its products. For this reason, the Company focused on


indentifying product-based environmental perspectives in 2008.


In 2008, Cargotec introduced its new subcontractor criteria in which


environmental safety, occupational health and safety and quality


issues have been taken into account more extensively than before.


Cargotec's strategic business development goals support the creation


of holistic, sustainable, long-term solutions for customers. En


product development, environmental considerations form an integral


part of planning and manufacturing. In the service business, the


focus is on extending product life cycles while an extensive service


network helps uphold efficient operating characteristics. In addition


to product development and services, Cargotec is seeking to train its


customers to use Cargotec equipment so that safety and environmental


matters reach an optimal level.


Energy efficiency, safety and the prevention of oil leakages


represent key focus areas in Cargotec's product development. In 2008,


Cargotec determined a clear environmental criterion for energy


efficiency, according to which it undertakes to reduce the use of


fossil fuels by 10 percent in its equipment over the next 6-10 years.


A major step was taken in environmental impact assessment when


Kalmar, partly as a result of the aforementioned commitment, launched


its Pro Future(TM) environmental criteria.


The most significant environmental effects associated with Cargotec's


processes are related to those originating from the operations of the


various business units as well as transportation and commuting to and


from work. The certified ISO 9001 and ISO 14001 quality and


environmental management systems form the basis of Cargotec's


environmental management, and regular internal and external audits


and management audits are aimed at monitoring the achievement of the


related objectives.


Cargotec continued to build certified management systems into its


production units with the aim of creating an operational model that


helps to identify the most important environmental effects and


respond to them in all units. Eight of Hiab's 16 production units and


two of its sales companies apply environmental management systems


certified under ISO 14001. These systems cover approximately 80


percent of the sales of Hiab's production units. Six of Kalmar's


seven production units apply certified environmental management


systems, these systems covering also approximately 80 percent of the


sales of Kalmar's production units. MacGREGOR commissions most of its


products from selected partners independently responsible for their


production processes. Operational guidelines related to the


management of environmental issues are included in the quality


systems of most MacGREGOR units.


Furthermore, an extensive environmental assessment was conducted in


14 production units in accordance with a programme introduced in


2007. This involved the evaluation of management systems, facilities


and production from the viewpoint of their environmental effects


while taking into account the units' operating environment. Extensive


soil cleaning work was carried out in two Cargotec sites in 2008 as a


result of industrial activities that had taken place in those sites


Internal control and risk management


Cargotec's President and CEO and the Executive Board are responsible


for the methods, implementation and supervision of risk management,


and report on these to the Board of Directors. The Corporate risk


management function is responsible for the development of


comprehensive risk management. This is supported by the creation of


Corporate-wide risk management principles, practices and risk


reports, the development of tools and the application and adoption of


these tools. Business areas and units are responsible for assigning,


managing and reporting the risks involved in their own operations.


The Corporate Treasury function manages financial risks centrally.


Cargotec has an internal auditing function which is responsible for


internal control and business risk auditing. The Internal Audit unit


operates under the supervision of the President and CEO and the Board


of Directors' Audit Committee, reporting regularly to the Audit


Committee on its operations and audit results.


Cargotec began the systematic development of its internal control in


2007. Cargotec's Board of Directors approved the internal control


policy in 2008. Responsibility for internal control at Cargotec is


divided into three tiers. Line management is primarily responsible


for internal control. It is aided by Corporate support functions,


which define policies and instruct on and supervise risk management.


Internal and external audits form the third tier, their task being to


ensure that the first two tiers are functioning effectively. Como


Cargotec becomes more harmonised, its capabilities for the


development and implementation of risk management will be further


improved. The goal is that, besides general risk management


principles and guidelines, Cargotec also has risk management tools


that facilitate practical work and which are implemented throughout


the Company. During the year, Cargotec has developed a basic risk


management tool, the application and adoption of which will be


studied in the operations, business projects and risk reporting of


the business units.


Cargotec defines a risk as any internal or external threat or


uncertainty which may prevent or jeopardise operations and the


achievement of objectives. Risks are divided risks into strategic and


business risks, financial risks and operational and hazard risks.


Strategic and business risks are related to business cycles in the


world economy and Cargotec's customer sectors, the availability of


raw materials and components and trends in the related prices,


mergers and acquisitions and the operations of dealers and


subcontractors. Cargotec addresses these risks by striving to


identify them and prepare for them in advance.


Cargotec's treasury operations and financial risk management


principles are defined in the Corporate Treasury Policy. Financiero


risks arising from Cargotec's business activities include currency,


interest rate, refinancing and liquidity, counterparty and operative


credit risks. The Company seeks to protect itself against these risks


in order to ensure a financially sound basis for developing its


business operations.


Operational risks relate to persons, property, processes, products,


information technology and practices. Cargotec's main activities


related to the management of these risks are related first and


foremost to increasing product safety and information security and


ensuring business continuity. With respect to key person risks,


succession plans for leadership and key assignments are updated on an


annual basis, for the purpose of ensuring continuity in operations.


Cargotec's main hazard risks include risks related to personnel,


property, business interruptions and logistics. In addition to


preventive risk management measures, Cargotec protects itself against


these risks by taking out worldwide insurance policies that cover all


Shares, Share Capital and Option rights


Cargotec's share capital on December 31, 2008 totalled EUR


64,304,280. The share capital increased by EUR 83,907 during the


financial period as a result of the subscription for class B shares


under Cargotec option rights.


On December 31, 2008, the number of listed class B shares totalled


54,778,191 while that of unlisted class A shares totalled 9,526,089.


Class B shares accounted for 85.2 (85.2) percent of the total number


of shares and 36.5 (36.5) percent of votes. Class A shares accounted


for 14.8 (14.8) percent of the total number of shares and 63.5 (63.5)


percent of votes. The total number of votes attached to all shares


was 15,002,201 (14,994,074) at the year end. At the end of the


financial period, Cargotec held a total of 2,990,725 class B shares,


Market Capitalisation and Trading


The closing price of Cargotec's class B shares on December 31, 2008


was EUR 8.09. The average share price for January-December was EUR


21.47, the highest quotation being EUR 36.49 and the lowest EUR 7.63.


The share price dropped 74 percent during the financial period. En


January-December, approximately 86 million Cargotec class B shares


were traded on the NASDAQ OMX Helsinki, corresponding to a turnover


of approximately EUR 1,868 million. The average daily trading volume


of class B shares was 338,722 shares or EUR 7,381,727.


On December 31, 2008, the total market value of Cargotec class B


shares was EUR 419 million, excluding treasury shares held by the


Empresa. The period-end market capitalisation, in which unlisted


class A shares are valued at the average price of class B shares on


the last trading day of the financial period, was EUR 495 million,


excluding treasury shares held by the Company.


Changes in Cargotec's Management


On December 18, Cargotec's Board of Directors appointed Pekka Vauramo


as Senior Executive Vice President and Deputy to CEO Mikael Mäkinen.


Vauramo continues to be responsible for the Kalmar business area.


Axel Leijonhufvud was appointed as Senior Vice President, Product


Supply, starting from January 1, 2009. Leijonhufvud was earlier


responsible for product supply in Kalmar and was Chairman of Kalmar's


RTCH (Rough Terrain Container Handling) board at Cargotec


Corporación. Lauri Björklund, Senior Vice President, Production and


Decisions Taken at Cargotec Corporation's Annual General Meeting


Cargotec Corporation's Annual General Meeting (AGM) was held on


February 29, 2008 in Helsinki. The meeting approved the financial


statements and consolidated financial statements as well as granted


discharge from liability to the President and CEO and the members of


the Board of Directors for the accounting period January 1-December


The AGM approved the Board's proposal of a dividend of EUR 1.04 for


each of the 9,526,089 class A shares and EUR 1.05 for the 52,789,559


outstanding class B shares.


The number of members of the Board of Directors was confirmed at six


according to the proposal of the Board's Nomination and Compensation


Committee. Henrik Ehrnrooth, Tapio Hakakari, Ilkka Herlin, Peter


Immonen, Karri Kaitue and Antti Lagerroos were elected as members of


the Board of Directors.


Authorised public accountants Johan Kronberg and


PricewaterhouseCoopers Oy were re-elected as auditors according to


the proposal of Audit Committee of Cargotec's Board of Directors.


In addition, the AGM resolved to amend the Articles of Association


mainly due to and to align with the new Finnish Companies Act


effective as from 2006.


Authorisations Granted by the Annual General Meeting


The AGM authorised the Board of Directors of Cargotec to decide on


acquisition of the Company's own shares with non-restricted equity.


The shares may be acquired in order to develop the capital structure


of the Company, finance or carry out possible acquisitions, implement


share-based incentive plans, or to be transferred for other purposes


or to be cancelled. The shares may be acquired through a directed


acquisition as defined in Finnish Companies Act, Chapter 15 § 6.


Altogether no more than 6,400,000 own shares may be purchased, of


which no more than 952,000 are class A shares and 5,448,000 are class


B shares. The above-mentioned amounts include the 1,904,725 class B


shares in the Company's possession on the AGM date, which were


purchased during 2005-2007. The proposed amount corresponds to less


than 10 percent of the share capital of the Company and the total


voting rights. The acquisition of own shares will decrease the


non-restricted equity. The authorisation is in effect for a period of


18 months from the date of decision of the AGM.


In addition, the AGM authorised the Board of Directors to decide on


transfer of treasury shares. The Board of Directors was authorised to


decide to whom and in which order the treasury shares will be


transferred. The Board of Directors may decide on the transfer of


treasury shares otherwise than in proportion to the existing


pre-emptive right of shareholders to purchase the Company's own


Comparte. The treasury shares may be used as compensation in


acquisitions and in other arrangements as well as to implement the


Company's share-based incentive plans in the manner and to the extent


decided by the Board of Directors. The Board of Directors has also


the right to decide on the transfer of the shares in public trading


at the NASDAQ OMX Helsinki to be used as compensation in possible


acquisitions. This authorisation is in effect for a period of 18


months from the date of decision of the AGM.


Organisation of the Board of Directors


Cargotec's Board of Directors in its organising meeting elected Ilkka


Herlin to continue as Chairman of the Board and Henrik Ehrnrooth to


continue as Deputy Chairman. Cargotec's Senior Executive Vice


President Kari Heinistö continues to act as secretary to the Board of


Directors. Cargotec's Board of Directors decided that the Audit


Committee, Nomination and Compensation Committee as well as Working


Committee continue to assist the Board in its work.


The Board of Directors elected among its members Ilkka Herlin, Karri


Kaitue and Antti Lagerroos as members of the Audit Committee. Karri


Kaitue was re-elected as Chairman of the Audit Committee. Tablero


members Henrik Ehrnrooth, Tapio Hakakari, Ilkka Herlin and Peter


Immonen were elected to the Nomination and Compensation Committee.


Ilkka Herlin was re-elected as chairman of the Nomination and


Compensation Committee. Board members Tapio Hakakari, Ilkka Herlin


and Peter Immonen were elected to the Working Committee. Ilkka Herlin


was re-elected as chairman of the Working Committee.


Share Repurchases


Cargotec's Board of Directors decided to exercise the authorisation


of the AGM to acquire the Company's own shares. In accordance with


the authorisation class B shares were purchased at public trading in


the NASDAQ OMX Helsinki at the market price.


A total of 1,086,000 own shares were repurchased during the period


March 25-August 23, 2008 at an average price of EUR 21.73. Cargotec


held a total of 2,990,725 class B shares on December 31, 2008.


Short-term Risks and Uncertainties


Due to the financial crisis, the global economic situation is marked


by huge uncertainty. Cargotec's operations are subject to significant


short-term risks and uncertainty factors, specifically related to the


effects of the slump on demand for Cargotec's products and services


and the willingness of customers to invest. The fact that many


factors underlying this uncertainty are beyond the control of the


Company merely serves to amplify the challenge confronting risk


Prolonged uncertainty and credit drought increases the risk of lower,


general willingness to invest and consequently demand for Cargotec's


equipment could further decrease. Shipbuilding in particular has been


affected by significant order cancellations due to lower shipping


utilisation rates combined with major increases in financing costs.


The credit crunch may also see other customer groups move their


investment decisions back or cancel orders. Furthermore, customers'


and suppliers' financial situations will affect the collection of


receivables and the level of bad debt.


Lower demand will require additional capacity adjustment measures.


Further falling off of demand at a faster rate than the


implementation of capacity cuts will have a negative impact on


actuación.


Events after the reporting period


Staff reductions continued in January as the markets continued to


weaken. In the unit manufacturing tail lifts in Bispgården, Sweden,


negotiations began on the need for a reduction in the workforce of


75. At Kalmar's Ljungby and Lidhult units in Sweden, negotiations


began on the need for a reduction in the workforce of 97. Cargotec


plans to make its operations more efficient by reorganising and


transferring a majority of its business in Ljungby to its Lidhult


facility. Meanwhile, in Finland negotiations began for planned


temporary lay-off of 900 staff for a maximum of 90 days in Raisio and


Tampere and a reduction of 60 staff in Tampere.


Board of Director's Proposal on the Distribution of Profit


The parent company's distributable equity on December 31, 2008 was


EUR 959,964,211.07 of which net income for the period was EUR


158,536,423.21 The Board of Directors will propose to the Annual


General Meeting convening on March 5, 2009, that of the distributable


profit, a dividend of EUR 0.59 per each of the 9,526,089 class A


share and EUR 0.60 per each 51,787,466 class B share outstanding be


paid, totalling EUR 36,692,872.11. The rest of the distributable


equity, EUR 923,271,338.96 will be retained and carried forward.


No significant changes have occurred in the Cargotec's financial


position after the end of the financial year. The liquidity is good


and, in the Board of Director's view, the proposed distribution of


dividend does not pose a risk to the Company's financial standing.


In the current uncertain economic situation it is difficult to


Tell your friends


OTHER USERS ON INSTAGRAM


Antalya yolcusu kalmasin


Kust Krogen


Hej. Arbetar med att läka kropp och själ. Terapier jag använder kraniosakral beh, aromamassage, healing,örtmediciner. Välkommen till Helhälsa 070-6650546


Norrtullsgatan


SHR är en ideell förening för medlemmar som har ett yrkesmässigt intresse i hovvårdaryrket.


Do you like familjen Akgun's hus?


Top Local Places - we help your business get discovered in Falkenberg


Our goal is to help top local businesses get easily discovered .


New customers can now instantly discover and get in touch with places like familjen Akgun's hus in Falkenberg .


Your basic listing on Top Local Places in Falkenberg is free of charge . We believe in giving first. Unlimited views. Unlimited contact request forms sent to your email.


Prologis Inks Build-to-Suit Deal with Swedish Logistics Firm - Analyst Blog


By Zacks. com. November 13, 2014, 05:50:00 PM EDT


Prologis, Inc. ( PLD ) revealed a build-to-suit deal with Sweden's logistics company Strålfors for a space of 280,000 square foot of space. This space would be used by Strålfors for e-commerce enterprise CDON Group as a distribution center.


Being positioned next to the E4 motorway in the south of Sweden, Prologis Park Ljungby DC 1 enjoys decent accessibility, particularly a direct link to major metropolitan areas of Sweden and Denmark. In fact, efficient distribution could be achieved throughout the Nordic region with the help of this center.


Compared to other European nations, e-commerce in Sweden is at an earlier development leg. With a growing number of Internet users, there is ample opportunity to expand. However, that needs high-quality facility for establishing efficient-distribution networks, which in turn, would help in saving operational costs.


Prologis has already started capitalizing on the increasing demand for high quality logistics space in the region. In Sweden, the company's logistics and distribution space span around 3.8 million square feet as of Sep 30, 2014. That the company's properties enjoy solid demand is quite evident from the fact that these properties in Sweden are 100% leased.  & # 160;


In fact, as demand for Class-A facilities have been on the rise in many parts of the world, this industrial real estate investment trust ("REIT"), with its solid capacity, is well leveraging this improving trend. Recently, the company declared the ground breaking of a 1 million square foot facility in Tracy, CA. The park, named Prologis International Park of Commerce, is slated to become Northern California's largest master-planned park at a full build-out capacity of 19 million square feet.


Prologis currently carries a Zacks Rank #3 (Hold). Investors interested in the REIT industry may consider better-ranked stocks like DCT Industrial Trust Inc. ( DCT ), Duke Realty Corp. ( DRE ) and EastGroup Properties Inc. ( EGP ). All these stocks sport a Zacks Rank #2 (Buy).


Quieres las últimas recomendaciones de Zacks Investment Research? Hoy en día, puede descargar 7 mejores acciones para los próximos 30 días. Click to get this free report


Estonian speaking forex broker - Valeo Fx AB - Bankjobb i Malmц


Prenumerera pе nya jobb hos Valeo Fx AB Estonian speaking forex broker


Valeo Fx AB / Bankjobb / Malmц


Observera att sista ansцkningsdag har passerat.


Valeo FX AB (Publ) is a Swedish financial institution that is registered with the Swedish FSA and provides services in asset management, currency hedging and factoring.


We are currently looking for new employees that will help us initiate new business relations in Estonian speaking countries with the aim to provide top of the line asset management services to companies and private investors.


VFX offers exclusive asset management and financial services to businesses and individuals on the foreign exchange market. Unlike the turbulent stock market, forex trading is more stable and offers better possibilities to calculate and manage risk. Currency trading is a truly good option for investors looking to improve their existing portfolio return or as a way to diversify their existing portfolio.


As a new employee at Valeo FX AB you will spend your first few days getting to know our company, learn the inner workings of the currency market, our products and basic sales techniques.


We believe you need the following skills to be successful for this position:


excellent language skills in Estonian


Basic language skills in English


knowledge of the Estonian-speaking countries business culture


excellent negotiation skills


Previous experience in finance or sales is beneficial.


Publiceringsdatum


Enviar por correo electrónico:


Söderport Fastigheter AB. in which Hemfosa and Sagax are equal owners, has acquired a portfolio of 24 properties from Kungsleden at an underlying property value of MSEK 379.


The portfolio mainly comprises production and storage properties. The properties are located in Hallstahammar, Olofström, Oskarshamn, Eksjö, Gislaved, Tranås, Tranemo, Karlsborg, Mariestad, Skara, Ulricehamn, Sölvesborg, Kristianstad, Varberg, Åstorp, Ljungby. Mjölby, Gnosjö and Nässjö.


The total leasable area amounts to 139,000 sqm and the portfolio has an average remaining lease term of 7.1 years. Possession will be taken on May 12, 2015 .


Para más información, contactar con:


Jens Engwall


, CEO of Hemfosa Fastigheter AB. E-mail: jens. engwall@hemfosa. se,


mobile +46 (0)70-690 6550, office +46 (0)8-448 04 80


About Hemfosa Fastigheter


Hemfosa is a Swedish real estate company with a well-balanced and geographically diversified property portfolio focusing on community service properties with the State and municipalities as the largest tenants. This provides stable cash flows and a healthy yield. In order to create value, Hemfosa also aims to actively participate in the transaction market. At December 31, 2014. Hemfosa owned commercial properties in Sweden with a total property value of approximately SEK 27 billion. including the company's share of the property value of joint ventures. The company's common share has been listed since March 2014 and the preference share since December 2014. both on Nasdaq Stockholm. Read more at www. hemfosa. se.


http://news. cision. com/hemfosa-fastigheter-ab/r/hemfosa-fastigheter-s-joint-venture-soderport-fastigheter-ab-acquires-24-properties-in-southern-and-,c9747048


http://mb. cision. com/Main/7964/9747048/360607.pdf


(c) 2015 Cision. Todos los derechos reservados. source Press Releases - English


Står dig ingen åter E-BOK Gratis nedladdning (EPUB, PDF, MOBI, MP3)


@@Står dig ingen åter# läs online @@Står dig ingen åter# gratis nedladdning e-bok


-Står dig ingen åter# till ipad - ladda ned Står dig ingen åter# till iphone


Köp rätt! Ett övningshäfte om dina rättigheter som. - Konsumentverket


Mobil hälsa i telefonen | Polistidningen


Storytel erbjudanden för Oktober 2015 | Aftonbladet


Ljungby bibliotek har tagit bort bok om hur invandringen mörkläggs.


Står dig ingen åter (E-Bok) - Bokborgen


Köp rätt! Ett övningshäfte om dina rättigheter som. - Konsumentverket


Låneregler - Bibliotek Botkyrka


Ljungby bibliotek har tagit bort bok om hur invandringen mörkläggs.


Storytel erbjudanden för Oktober 2015 | Aftonbladet


Står dig ingen åter - Anna Karolina - E-bok (9789113069555. Har 0756666129 ringt dig? - Vi vet vem det är - Missatsamtal. se


Lurendrejeri Lurendrejeri Lurendrejeri och åter och åter. LURENDREJERI. SPAM. Okänd, 2013-09-09, Olämplig? Svarade. Ingen där. Okänd, 2013-09-09. Lägg ner era pajas bakom detta nummer-jag svarar ändå inte för er-ni slösar bara er egen. Deras samtal till dig och du svarar drar kanske pengar åt dom, kolla .


Montana - Garmin | Sweden | Nyheter fra Garmin


19 maj 2011. En 3-axlig kompass ger dig en kurs även när du står stilla eller inte håller. nya tåliga skal finns det ingen anledning att hålla tillbaka på äventyret. Där kan du ladda ner olika områden från kartor och satellitbilder till din Montana. vårt ruttplaneringsprogram som du laddar ner gratis och som hjälper dig .


Så löser du trubbel med internet och nätverket - PC för Alla


26 feb 2012. Ladda ned drivrutinen för den nätverksanslutning som krånglar. Lär dig allt om Windows 7 med hjälp av PC för Allas videokurser. Missa inget viktigt från PC för Alla. med de hetaste nyheterna, testerna och guiderna varje vecka - gratis. Branschen Sveriges enda branschtidning för IT-återförsäljare.


Vulkan står alltid till tjänst med hjälp och råd - Vulkan


För dig som vill ha en riktigt vacker och genomarbetad bok. Vulkan står alltid till tjänst med hjälp och råd. annan köpare som köper Författarens verk och oavsett det pris som återförsäljare sätter på boken. För dessa 10 exemplar utgår ingen ersättning till författaren. Ingår gratis distribution, formgivning och E-bok.


Står dig ingen åter - Anna Karolina - E-bok (9789113069555.


17 aug 2015. 1 recension. Köp Står dig ingen åter (9789113069555) av Anna Karolina på Bokus. Pris: 171:-. E-boken köps och laddas ned via.


Ljungby bibliotek har tagit bort bok om hur invandringen mörkläggs.


Om en bok anses opassande av någon anledning, finns det ingen som helst tvång på att ditt. Fjärrlåna eller att ladda ned gratis på nätet!


Frågor & Svar | banco de forex


Du kan också ladda ner vår app iOS eller Android där du kan se valutakurser och reservera valuta. 3. Du har pengarna levererade till dig inom 3-5 dagar. Där det står ”gammal” pinkod fyller du i den pinkoden du fått av oss. När du säljer utländsk valuta tar FOREX Bank 50 SEK i avgift om inget kvitto visas upp från .


Storytel erbjudanden för Oktober 2015 | Aftonbladet


Hitta Storytel erbjudanden hos Aftonbladet | Gratis Storytel kampanjkoder hittar du alltid här. Ellos · Gymgrossisten · Hotels · La Redoute · Se alla återförsäljare. Som uppläsare står professionella skådespelare som ser till att varje. Därför är Storytel frakt noll kr och kostar dig inget mer än lite tid att ladda ner Storytel .


ladda ned Står dig ingen åter# som epub


ladda ned Står dig ingen åter# pdf ipad


ladda ned Står dig ingen åter# iphone gratis


ladda ned Står dig ingen åter# gratis ljudbok


Står dig ingen åter# ljud


ladda ned Står dig ingen åter# ljud


Står dig ingen åter# e-bok pdf


Står dig ingen åter# kindleutgåva


Står dig ingen åter# epub gratis nedladdning


ladda ned Står dig ingen åter# gratis


Gåvobrevet utgör endast ett bevis för ingånget avtal och har därför ingen egentlig. Med detta inte sagt att gåvan inte kan gå åter på annan grund. Det måste då kunna visas att besticken överlämnats till dig som gåva under angivna. Det finns mallar på internet att ladda hem gratis, dock brukar dessa mallar vara ganska .


Hitta Storytel erbjudanden hos Aftonbladet | Gratis Storytel kampanjkoder hittar du alltid här. Ellos · Gymgrossisten · Hotels · La Redoute · Se alla återförsäljare. Som uppläsare står professionella skådespelare som ser till att varje. Därför är Storytel frakt noll kr och kostar dig inget mer än lite tid att ladda ner Storytel .


Om ingen står i kö för att låna kan du låna om dina lån två gånger. Du kan också ladda ner e-böcker när du är inloggad. Nej, det är gratis att låna på biblioteket. Hittar du boken senare så kan vi inte ge dig pengarna tillbaka. ”I Rinkeby är biblioteket ett friskt pumpande hjärta i lokalsamhället, med många och åter .


En kvinna mördar sin sjuåriga dotter och polisen hittar ingen annan förklaring. Ladda ner böcker offline, ha flera på gång samtidigt, välj sagor till barnen eller .


9 maj 2013. Ladda ner apparna som kanske kan göra dig lugnare, piggare och starkare. Gratis. Bli påmind om att stanna upp. Polistidningen har tidigare skrivit om att. Aktuellt Står dig ingen åter av Anna Karolina, Norstedts, 2015.


31 jul 2015. Står dig ingen åter (E-Bok) En kvinna mördar sin sjuåriga dotter och. Billiga böcker; Ladda ned direkt flera gånger; Trygga köp via Mondido .


Download past episodes or subscribe to future episodes for free from PP3 by. Anna Karolina, bokaktuell med "Står dig ingen åter" tittar in för att prata om det.


Kul att du har laddat ner Köp rätt! och funderar på att använda det i din undervisning. Köp rätt! är. Hör av dig till säljaren på en gång om du upptäcker ett fel. 6.


Inget ljud i datorn kan bero på många saker och här går vi igenom hur du. Välj operativsystem som passar dig, ladda ner och installera drivrutiner för ljudkortet. allt ljud i datan att fungera det står att man måste ha en uppspelningsenheter. efter att ha lyssnat en stund, och då fanns ljudet i högtalarna åter, för att kort .


17 aug 2015. 1 recension. Köp Står dig ingen åter (9789113069555) av Anna Karolina på Bokus. Pris: 171:-. E-boken köps och laddas ned via.


ladda ned Står dig ingen åter# e-bok


ladda ned Står dig ingen åter# som pdf


ladda ned Står dig ingen åter# som epub


ladda ned Står dig ingen åter# gratis till android


Står dig ingen åter# ladda ned e-bok


ladda ned Står dig ingen åter# gratis


Står dig ingen åter# e-bok pdf


Står dig ingen åter# e-bok gratis


Står dig ingen åter# till kindle


ladda ned Står dig ingen åter# hela filmen


ladda ned Står dig ingen åter# ljudbok online gratis


ladda ned Står dig ingen åter# android


Noticias Resultados


MTN holds forum to update traders on its packages


Techiman (B/A), June 18, GNA – A one-day forum to update participants on MTN data packages and bundle offers for MTN traders was held in Techiman in Brong-Ahafo Region at the weekend. The event that was organised by the Ghana Union of Traders Association.


Modern Ghana


Singapore to Rule Commodities Trading by 2015


Singapore also has an army of qualified, educated locals for trading and support positions, whereas an ‘inadequately educated workforce’ topped the World Economic Forum’s list of problematic factors to doing business in Switzerland. Efforts are being.


Live Trading News


Traders criticise council over St Clement's development plans


TRADERS have reacted angrily to the news that Oxford City Council. but a revised scheme has now been submitted. Graham Jones, of business forum ROX, added: “I think the city council is in a very, very difficult position – it is the owner and the.


Oxfordshire News


'I Have One Word for You: Technology' Remarks by Commissioner Scott D. O'Malia at SIFMA Tech Leaders Forum 2012, New York City, New York

Comments

Popular posts from this blog

Forex Lider Iskustva

Gcm Forex Al Sat Sinyalleri

Cómo Desplazar