Forex Ljungby
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Prologis Firma Acuerdo De Build-to-Suit De 280,000 Pies Cuadrados En Suecia
Prologis, Inc. (NYSE: PLD), líder global en bienes raíces industriales, anunció hoy la firma de un acuerdo de construcción de 280.000 pies cuadrados (26.000 metros cuadrados) con Strålfors, una de las principales empresas de logística de Suecia.
"Strålfors operará este espacio para CDON Group, una importante empresa de comercio electrónico", dijo Stefan Lager, jefe de la división de cumplimiento de Strålfors. "El centro de distribución de última generación de Prologis apoyará una distribución eficiente en toda la región nórdica y permitirá a CDON optimizar los costos operativos".
Prologis Park Ljungby DC 1 se encuentra junto a la autopista E4 en el sur de Suecia y ofrece conexión directa a Dinamarca y las principales áreas metropolitanas de Suecia.
"El comercio electrónico en Suecia está en una etapa de desarrollo más temprana en relación con otros países de Europa", dijo Allan Lavén, primer vicepresidente de Prologis Nordic. "Nos complace ofrecer a Strålfors una instalación de alta calidad que apoye la expansión de este importante sector en la región".
Prologis es un proveedor líder de instalaciones logísticas en Suecia con aproximadamente 35 millones de metros cuadrados de espacio logístico y de distribución al 30 de septiembre de 2014, todo lo cual es 100% arrendado.
&dupdo; 2016 Benzinga. com. Benzinga no proporciona asesoramiento de inversión. Todos los derechos reservados.
El municipio sueco de Ljungby se apoderó de mis nazis y plantó su bandera en el corazón de la ciudad
Domingo, 21 de abril de 2013
Un municipio sueco de Ljungby ha sido tomado por los nazis suecos y han hecho su intensión clara mediante la plantación de la esvástica nazi en el centro de la ciudad.
La bandera de la esvástica voló sobre el Ljungby central por varias horas en el poste que es el poste oficial para la bandera sueca y de la comuna. Se dice que alguien había levantado la bandera en el asta del edificio municipal, ya que los lugareños rechazaron que los nazis se hicieran cargo.
A las 7 de la mañana del sábado, los aldeanos reaccionaron furiosamente y contactaron a los servicios de emergencia ya la policía cuando quedó claro que la esvástica nazi estaba volando en el corazón de su ciudad.
"Creí ver en una esquina, era terriblemente incómodo", dijo Nina Axelsson, que trabaja en una cafetería justo enfrente del ayuntamiento de Ljungby y que vio por primera vez la bandera de la esvástica levantada cuando comenzó a trabajar el sábado por la mañana.
Uno se pregunta cuánto tiempo ha estado volando allí y se siente raro que el municipio no tenga mejores ojos en su asta de bandera ", dijo a la televisión sueca.
El alcalde de la ciudad hará quejas oficiales a la policía.
Por Scancomark. com Equipo
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Cargotec Corporation, liberación de la bolsa de valores, 2 de febrero de 2009 en
12:00 p. m. Hora de Finlandia
* Las órdenes recibidas ascienden a 3.769 millones de euros (4.106) millones de euros. Durante el
En el cuarto trimestre, las órdenes recibidas fueron de EUR 633 (1.214) millones.
* La cartera de pedidos ha sido de 3.054 millones de euros (2.865).
* Las ventas crecieron un 13 por ciento, ascendiendo a EUR 3,399 (3,018) millones.
Las ventas del cuarto trimestre fueron de 924 millones de euros.
* Las ventas por servicios aumentaron a 871 (757) millones de euros, lo que representa 26
(25) por ciento de las ventas totales.
* El resultado operativo excluyendo los costes de reestructuración fue de 192,8 euros
(203,1) millones de euros con 35,9 (46,3) euros atribuibles a la cuarta
trimestre. El margen operativo excluyendo los costes de reestructuración fue de 5,7
(6.7) por ciento y 3.9 (5.3) para el cuarto trimestre.
* La utilidad de explotación fue de 173,7 (203,1) millones de euros, con 16,8 millones de euros
(46,3) millones de euros atribuibles al cuarto trimestre. Operando
19 millones de euros de costes de la reestructuración
Programa anunciado en septiembre.
* Flujo de efectivo de las actividades operativas antes de las partidas
* El Consejo de Administración propondrá a la Junta General
Del beneficio distribuible, un dividendo de 0,59 millones de euros
Por cada acción de clase A y 0,60 euros por cada acción de clase B
Pendiente de pago.
* En la actual situación económica incierta es difícil
Estimar la demanda de los productos de Cargotec. Esto es más
Complicado por posibles cancelaciones y retrasos de pedidos. los
Las condiciones previas para el crecimiento de las ventas existen en los servicios y MacGREGOR.
Las ventas de Hiab y Kalmar se espera que disminuyan a partir de 2008.
Las importantes medidas de reestructuración por un importe
Decidieron durante 2008 crear una nueva plataforma de suministro y
Mejorar la rentabilidad en Cargotec. El foco está en el rápido
Aplicación de estas medidas. Aproximadamente 16 millones de
Estos costos permanecen para 2009.
Las cifras de esta revisión de los estados financieros son auditadas.
Presidente y CEO de Cargotec Mikael M & auml; kinen:
"Actuamos a las señales del año pasado de la desaceleración económica
En Europa e inició importantes medidas de reestructuración. Sin embargo,
La velocidad del deterioro fue imprevista. Esto significaba que nuestro
Rentabilidad sufrida en el segundo semestre de 2008. Obviamente, la
Problemas inesperados en Kalmar fueron una decepción. A pesar de estos
A corto plazo continuamos nuestras acciones para mejorar nuestra eficiencia
Y la huella global para construir un mercado más fuerte y más competitivo.
Cargotec ", afirma el Presidente y CEO de Mikael M & auml; kinen.
Analista y Conferencia de Prensa
Un analista y una conferencia de prensa se combinarán con un
Conferencia telefónica internacional y organizada el 2 de febrero de 2009
A las 13,30 horas, hora de Finlandia en la sede de Cargotec, S & amp; rn & auml; isten
Rantatie 23, Helsinki. El evento conjunto se celebrará en
Inglés. Los estados financieros serán presentados por Cargotec
Presidente y CEO Mikael M & auml; kinen. El material de presentación será
Disponible en las páginas de Internet de la Compañía a las 13:30 p. m. hora de Finlandia.
Los números de teléfono de la llamada de conferencia son los siguientes:
+1 646 843 4608 (llamadas de los Estados Unidos)
+44 20 3023 4412 (llamadas que no sean de Estados Unidos)
Código de acceso: Cargotec Corporation
La conferencia telefónica también se puede ver como un webcast de audio en directo
A través de las páginas de Internet en www. cargotec. com. El webcast archivado
Estará disponible en las páginas de Internet más adelante durante el día.
Para más información, contactar con:
Eeva Sipil & auml ;, CFO, tel. +358 204 55 4281
Paula Liimatta, Gerente de RI, tel. +358 204 55 4634
Cargotec mejora la eficiencia de los flujos de carga ofreciendo
Y los servicios relacionados para la carga y descarga de
Entorno operativo
Los mercados de equipos de manipulación de carga fueron
Primera parte del año, pero se debilitó significativamente durante el
La mitad como resultado de una desaceleración general en los
segmentos de clientes. En los Estados Unidos, la demanda de manipulación de la carga
El equipo estuvo flojo durante todo el año. Sin embargo, existen
Oportunidades en los negocios gubernamentales, ya que varios países
Para impulsar el crecimiento económico. En Asia Pacífico, el crecimiento
Saludable, con la excepción de Japón.
Los mercados de equipos de manipulación de contenedores se mantuvieron
El último trimestre, durante el cual comenzó la incertidumbre económica
Reflejado en las decisiones de inversión de los clientes. Los mercados para
Reachstackers, soportes de horquillas y grúas de pórtico de goma (RTG)
Estaban activos. La demanda de carretillas elevadoras de peso medio y ligero, así
Terminales en los mercados maduros se desaceleraron hacia el final
año. El interés de los operadores portuarios en la automatización continuó con
Proyectos de automatización en fase de simulación y planificación.
Los mercados de sistemas de flujo de carga marítima y de soluciones offshore
Fuerte a lo largo del año, lo que puede verse en el elevado número
ordenes recibidas. Sin embargo, la turbulencia en los mercados
Disminución de la utilización de la capacidad de los buques redujo las
el final del año. La incertidumbre del mercado fue incrementada por la especulación
Relativas a las cancelaciones de órdenes de buques ya colocados.
La demanda de servicios siguió siendo favorable, la desaceleración
Ningún efecto significativo sobre la actividad. Los clientes están
Interesados en mejorar su flexibilidad operativa. en emergentes
Del total de pedidos recibidos, Hiab representó 818 (985) millones de euros
Mientras que su cuota de pedidos recibidos en octubre-diciembre fue de 157 euros
(254) millones. La mayor parte de las órdenes de Hiab aseguradas eran pequeñas
Individuales, lo cual es típico de sus operaciones. Pedidos
Han disminuido como consecuencia de la caída de la demanda
Segmentos de clientes relacionados con la construcción en los EE. UU. y también en Europa
Durante la segunda mitad del año.
Durante el cuarto trimestre, Hiab recibió una orden por más de 16 euros
Millones de dólares del Ministerio iraquí de Electricidad. Esta orden incluye
95 grúas cargadoras y cuerpos de carga montados en camiones. La mayoría de
Las entregas se llevarán a cabo durante 2009. Además, Hiab recibió un
Para 21 montacargas y 9 grúas cargadoras del ejército finlandés y
Una orden para 100 bases desmontables y 20 grúas cargadoras para ser instaladas por
Hiab de la brigada de bomberos holandesa y la policía de carreteras.
En septiembre, Hiab recibió una orden significativa de BAE Systems Inc.
En los Estados Unidos para 428 grúas cargadoras y 32 hooklifts. Entrega del
Equipo comenzó durante el cuarto trimestre de 2008, con la mayor parte de
Entregas realizadas durante 2009.
Durante el segundo trimestre, Hiab reservó una orden para 90 desmontables
Del total de pedidos recibidos, Kalmar representó 1.566 millones de euros (1.429)
Mientras que su cuota de pedidos recibida en octubre-diciembre fue
348 millones de euros. Varias órdenes incluyen navegación, contenedor
Verificación de posición y sistemas de monitoreo remoto desarrollados por
Kalmar. La entrada de pedidos para reachstackers estaba en un nivel récord
Durante 2008.
Durante el cuarto trimestre, Kalmar recibió un nuevo contrato de cinco años
Contrato para suministrar los manipuladores de contenedores de áspero terreno (RTCH) a los EE. UU.
Departamento de Defensa. Este nuevo contrato fue adjudicado por la
Comando de Armamento de Tanques Automotrices (TACOM) y está estructurado para
Múltiples órdenes de entrega durante el plazo del contrato. los
Valor de las órdenes de entrega iniciales será de unos 100 millones de euros
Y el equipo será entregado durante 2009-2010. El valor total
Del contrato de cinco años se estima en más de 300 millones de euros.
Durante el segundo semestre, Kalmar recibió varios pedidos
Para grúas de pórtico con goma de caucho (RTG) de E-One +,
Terminales. Durante el primer semestre de 2009, cuatro E-One +
Las grúas pórtico de goma (RTG) serán entregadas al puerto de Evyap
En Turquía y durante el tercer trimestre, dos E-One + de caucho-tyred
Grúas pórtico (RTG) hasta el puerto de la terminal de contenedores de
Eslovenia, ocho al puerto de Kumport en Turquía y cuatro al puerto
De Livorno, Italia.
Se recibieron órdenes de transporte de caballos desde el Reino Unido,
Grecia y Australia. Se entregan dos de los 15 montados a horcajadas
A DP World Southampton y uno de los seis que fueron entregados a Tilbury
Servicios de contenedores durante el primer semestre de 2009 contará
La nueva tecnología híbrida de Kalmar, mientras que el resto es capaz de
Siendo actualizado a híbridos en el futuro. Durante la primera mitad de
2009, se entregarán otros 10 transportistas de caballos a la
Autoridad Portuaria del Pireo en Grecia. Cuatro nuevos straddle automático
Los transportistas entrarán en servicio en las islas Fisherman
Terminal de contenedores en Brisbane, Australia para septiembre de 2009. Algunos 42
Terminales fueron entregados al puerto de Salalah en Omán por
Durante el tercer trimestre, Kalmar reservó una orden significativa para
E-One + grúas pórtico de goma (RTG) de Sudáfrica. Un total de
32 RTGs serán entregados a las terminales portuarias de Transnet en Ciudad del Cabo,
Sudáfrica a partir del verano de 2009 con las últimas unidades
Llegando en el otoño de 2010.
Durante el ejercicio financiero, Kalmar también recibió una orden de siete
Las grúas de pórtico de goma (RTG) de E-One + y 10 reachstackers de
Indio Arshiya Internacional. La entrega de este equipo comenzó
A finales de 2008.
En junio, Kalmar recibió una orden para 30 tractores terminales, siete
Grúas de pórtico de goma (RTG) de E-One + y cinco reachstackers de
Sociedad Portuaria Regional de Cartagena (SPRC) de Colombia. Esta
Equipos operarán en el nuevo terminal de Contecar de SPRC en Cartagena.
El equipo más pequeño se ha entregado y los RTGs serán
Operativo en mayo de 2009.
En mayo, Kalmar recibió una orden para 30 transportistas
Transnet Port Terminals (TPT) de Sudáfrica. Las entregas a
La terminal de contenedores de TPT en el puerto de Durban comenzó en el verano,
Con las unidades finales llegando en enero de 2009.
En marzo, Kalmar recibió una orden para 48 EDRIVE & reg; transportistas
Para las operaciones de Eurogate en Alemania. Un total de 22 unidades han sido
Pedido para la terminal de contenedores CTB Bremerhaven de Eurogate y 13
Unidades irán a la CTH Hamburg de Eurogate. Otras 13 unidades serán
Desplegados en la terminal de Bremerhaven de la Puerta MSC, una
Entre Eurogate y Mediterranean Shipping Company. Equipo
Las entregas comenzaron en otoño con las últimas unidades llegando a la
Principios de 2009. Además, Kalmar proporcionó a Steveco Oy diez
Kalmar EDRIVE & reg; Portavasos para el terminal de contenedores Mussalo
En Kotka, Finlandia.
Durante el primer trimestre, Kalmar recibió el pórtico de caucho E-One +
Grúa (RTG) órdenes de, por ejemplo, Vietnam, Tailandia, India,
Brasil y Marruecos. Kalmar entregará 17 de estas grúas a Vietnam
International Container Terminals 'en la ciudad de Ho Chi Minh entre
2008 y 2010. LCMT Company Ltd. de Tailandia ordenó seis RTGs para
Su terminal en el Puerto de Laem Chabang. Las grúas se deben a
Entrega en marzo de 2009. Kalmar también entregará 11 RTGs a Gateway
Terminales de la India en Nhava Sheva en enero de 2009.
Mayor operador de terminal de contenedores, Santos Brasil S / A, encargado 12
RTG para entrega en marzo de 2009. Además, Somaport opera en
El puerto de Casablanca, Marruecos, ordenó la entrega de diez RTG en
Del total de pedidos recibidos, MacGREGOR representó 1.393 euros (1.696)
Mientras que su cuota de pedidos recibida en octubre-diciembre fue
Durante el cuarto trimestre, MacGREGOR recibió órdenes por valor de casi EUR
30 millones de China para diez conjuntos de grúas, portones de
Accesorios de contenedores fijos. Este equipo será entregado en
2010-2011.
Durante el tercer trimestre, MacGREGOR recibió una importante cubierta de escotilla,
Grúas de buques y equipos RoRo de Corea, Singapur, China y
Japón. Las cubiertas de las escotillas se entregarán para 39 buques portacontenedores. Un
Orden de las nuevas grúas de buques y portones de escotilla para cuatro buques de carga pesada
Fue recibido de Singapur. Equipos de RoRo y cubiertas de coche hoistable
Será entregado para 16 portadores puros del carro / del carro en 2009-2011.
En agosto, la división Offshore recibió una orden importante por dos
Grúas costa afuera compensadas activas del finlandés Finstaship. los
Durante el segundo semestre de 2010.
Durante el segundo trimestre, MacGREGOR obtuvo una cubierta de escotilla extensa
Y pedidos de equipos RoRo, principalmente de Corea y Japón. La escotilla
Las órdenes de cobertura son para un gran número de buques
Ser entregado en 2009-2012. Los pedidos de equipos RoRo incluyen
Diseño y fabricación de equipos RoRo, así como de vehículos hoistable
Para cuatro ConRos de aguas profundas (buques que llevan tanto contenedores como
Carga RoRo). El equipo será entregado en 2010-2011.
En junio, MacGREGOR firmó un contrato para suministrar servicios de
Descarga de sistemas de manejo de cemento para tres portadores de cemento.
Las entregas de los sistemas comenzarán durante el verano de 2009.
En mayo, la división Offshore recibió una orden de grúa de la
Edison Chouest Offshore, con sede en Estados Unidos. Las grúas serán entregadas por el
Primer trimestre de 2009. Además, un gran número de órdenes
Recibidas, en particular para los pescantes, para su entrega durante 2008-2009.
Durante el primer trimestre, MacGREGOR recibió un gran número de
Grúa y las órdenes de la cubierta de la portilla, principalmente de China y de Corea. MacGregor
Entregarán un total de 276 grúas de carga a granel para buques, que serán
Entregado a los armadores en Alemania, Singapur, China y Corea.
MacGREGOR también acordó entregar cubiertas de escotilla para 70 contenedores
Buques, 120 buques graneleros y 41 buques de carga general. El equipamiento
Será entregado en 2009-2011.
En marzo, MacGREGOR recibió un importante pedido de equipo de manipulación a granel
De la Compañía de Energía de Taiwán para el equipo de manejo del carbón.
El sistema de manejo a granel Siwertell de MacGREGOR cuenta con un
Sistema de transporte que limita la cantidad de polvo de carga
En marzo, MacGREGOR también recibió una orden para 30 shipsets de petrolero
Grúas para un astillero chino. Grúas de manutención y suministro de mangueras
Será entregado en 2008-2010 para los petroleros ordenados por los turcos,
Noruegos, rusos y chipriotas.
En enero, MacGREGOR recibió pedidos de equipos RoRo para 12
Los transportistas de automóviles / camiones (PCTC). Estas órdenes incluyen las cubiertas de coche hoistable
Para cuatro embarcaciones que serán construidas en el Hyundai coreano Heavy
Industries y entregó durante 2009-2010. Además, la
Incluye el diseño y entrega de componentes clave para ocho
PCTCs en construcción en China.
Servicios Cargotec
El mercado de servicios continuó activo, lo que se reflejó en
La demanda de mantenimiento, contratos de modernización y repuestos.
Se recibieron contratos de mantenimiento de empresas europeas y emergentes
Por ejemplo, India, Rusia y África. Cargotec
Continuó mejorando su red de servicios.
Un pedido de mantenimiento anual de unas 600 grúas cargadoras fue
Recibida de Electricit & eacute; R & eacute; seau Distribution Francia.
El mercado para las conversiones de buques fue muy activo y varios pedidos
Fueron recibidos para entrega durante 2008-2009. Sin embargo, la
La incertidumbre ralentizó la demanda durante la segunda mitad. La escotilla
De la cubierta recibida de Everlast Shipping S. A. en Grecia
En septiembre fue cancelado. Los contratos recibidos durante mayo incluyen uno
Para el suministro de cubiertas de coche hoistable accionadas eléctricamente para
Dos buques RoRo de Finnlines, así como un contrato para la conversión
De los sistemas de control de un buque.
En mayo, un contrato de cinco años de operación y mantenimiento
Las grúas de pórtico de goma-tyred y reachstackers fue firmado con Arshiya
Internacional en Mumbai, India y un contrato de arrendamiento de tres
Los contratos adicionales incluyen un contrato de mantenimiento completo de cinco años
Las ventas de Cargotec crecieron un 13 por ciento y totalizaron EUR 3.399 (3.018)
millón. Las ventas derivadas de las adquisiciones de 2008 fueron de 32 millones de euros.
Las ventas de servicios aumentaron un 15% interanual y ascendieron
A 871 (757) millones de euros, lo que representa un 26 (25) por ciento del total
ventas. Este crecimiento se vio impulsado por la fuerte demanda de repuestos y
Mantenimiento. Los servicios representaron el 23 (17) por ciento de
Ventas de enero-diciembre en Hiab, 29 (30) por ciento en Kalmar y 23
(25) por ciento en MacGREGOR.
Resultado financiero
El resultado financiero de Cargotec refleja un año de dos
Mitades, en las que la primera mitad se caracterizó por la creciente demanda,
Que luego se desplomó debido a la crisis financiera mundial y la desaceleración
Especialmente en Hiab.
La utilidad de explotación de Cargotec para el ejercicio 2008 ascendió a 173,7 euros (203,1)
millón. El beneficio operativo incluye 19 millones de euros de costes y
Depreciación de activos registrados en el cuarto trimestre por la reestructuración
Acciones iniciadas en septiembre. La utilidad de operación de comparación de 2007
Incluye el coste de 18 millones de euros en el área de negocio de Kalmar
A un programa de inspección y reparación de esparcidores de contenedores
cuarto trimestre.
Excluyendo los costes de reestructuración, el resultado de explotación para 2008 fue de
192,8 (203,1) millones, representando 5,7 (6,7) por ciento de las ventas. los
El beneficio operativo incluye un impacto de costes de 8,3 (9,9)
El tratamiento del precio de compra de las adquisiciones y 9
Millones en costos del programa de cambio On the Move.
Resultado operativo del cuarto trimestre excluyendo los 19 millones de euros
Los costes de reestructuración y las amortizaciones fueron de EUR 35,9 (46,3) millones,
Igual a 3,9 (5,3) por ciento de las ventas. Hiab representó 3.7 euros
(19,1) millones de la utilidad de explotación del cuarto trimestre, Kalmar por EUR
12,1 (26,9) millones, y MacGREGOR por 30,7 (22,3) millones de euros.
De las áreas de negocio de Cargotec, MacGREGOR mejoró su rentabilidad
Del año anterior, registrando un resultado récord para el
trimestre; Importante crecimiento de los negocios durante los dos últimos
Años, junto con una mejora en la rentabilidad.
El beneficio operativo de Kalmar para el año incluye una cantidad significativa
De los gastos debido a los excesos de costes en los proyectos. Durante el año,
Provisiones de 16 millones de euros en concepto de costes del proyecto
De explotación de la zona: 4 millones de euros para el primer trimestre,
Millones para el tercero y 7 millones para el cuarto.
Los índices de utilización de la capacidad disminuyeron con una
Mercado europeo durante el tercer trimestre, erosionando claramente
Rentabilidad de Hiab en la segunda mitad del año. Hiab
El resultado operativo se vio agobiado aún más por el
Más caro de lo esperado de la planta de componentes de Hiab
Extensión en Narva, Estonia.
Tanto en Hiab como en Kalmar, los costos de materias primas y materiales continuaron
En la segunda mitad que, junto con la demanda vacilante,
rentabilidad. Signos claros de caída de los costes, debido a las reducciones
Precios de los materiales y menores tasas de utilización de
Subcontratistas, sólo surgieron al final del año.
Debido al debilitamiento de los mercados, en septiembre se inició
Reestructuración, las previsiones originales de reducción de 700
Los empleados aumentaron a casi 1.000. Estas medidas
Capacidad de ajuste de Hiab a la situación del mercado prevaleciente y
Mejorando tanto la rentabilidad de Hiab como de Kalmar. Además, un
Mejora de la rentabilidad de alrededor de 25 millones de euros,
Los ajustes de capacidad se está buscando a través del ahorro
programa. Los costes y desvalorizaciones relacionados se
Aproximadamente 35 millones de euros. De estos, 19 millones de euros se
El último trimestre de 2008, incluidos 3 millones de euros en pérdidas y ganancias.
El resto se espera que incurra a principios de 2009.
El resultado neto de 2008 fue de 120,8 (138,4) millones de euros y los beneficios
EUR 1,91 (2,17).
Balance, Financiamiento y Flujo de Efectivo
El capital de trabajo neto de Cargotec creció y, al 31 de diciembre de 2008,
Ascendieron a 324 (253) millones. El capital permaneció empleado en
Componentes y productos no terminados. Por otro lado, avance
Pagos recibidos como confirmaciones de pedidos de los clientes de MacGREGOR
Tuvo un impacto positivo en el capital de trabajo neto. Avances recibidos
Ascendía a 420 (244) millones de euros al cierre del ejercicio. Tangible
Los activos del balance general fueron de 284 millones de euros (254) millones de
754 millones de euros.
Flujo de efectivo de las actividades operativas antes de impuestos e impuestos
Fue de 133,8 millones de euros (235,1). En enero-diciembre, el dividendo
Total de 66,6 millones de euros (63,8) millones de euros y las adquisiciones
46,5 millones de euros. La deuda neta fue de 478 (326) millones de euros
31 de diciembre de 2008, incluidos 555 (488) millones de euros en
la deuda con intereses. El ratio de capital total / activo total fue de 33,0
(38.3) por ciento mientras que el gearing aumentó a 55.3 (36.3) por ciento.
La estructura de financiación de Cargotec es saludable. La deuda con intereses
Consiste principalmente en bonos corporativos de largo plazo con vencimiento del ejercicio
El 31 de diciembre de 2008, Cargotec tenía 635 millones de euros de
facilidades de credito.
La rentabilidad sobre el patrimonio neto del ejercicio fue de 13,7 (15,6) por ciento y
La rentabilidad del capital empleado fue de 12,7 (16,8) por ciento.
Nuevos productos y desarrollo de productos
En 2008, los gastos de investigación y desarrollo de productos de Cargotec
47,0 millones de euros, lo que representa un 1,4 (1,5) por ciento de las ventas.
En abril, Cargotec abrió un centro de ingeniería en Pune, India,
Suministro de recursos de ingeniería en mercados emergentes en
Desarrollo de productos que responda mejor a las necesidades locales. los
Centro de ingeniería se ha establecido como un grupo de
Cargotec R & D se centra en todo el mundo. Abarca varios
Actividades desde la redacción hasta el análisis estructural, así como
Ingenieria. La unidad empleó a casi 40 ingenieros al final de la
En septiembre, Hiab amplió su oferta de grúas con una solución que
Cumple la nueva normativa de la UE y permite el uso de grúas
Levante cestas de personal.
Hiab introdujo un nuevo sistema automático de recubrimiento de carga
Unidades desmontables al transportar materiales de desecho y reciclaje.
Durante el primer trimestre, Hiab abrió un centro de
Centro de pruebas de grúas en su planta de producción de grúas
Hudiksvall, Suecia. El centro ofrece Hiab y otras áreas de negocio
La oportunidad de probar más y más grúas y componentes, así como
Como asegurar que las pruebas son más precisas que antes.
Kalmar lanzó en 2008 el concepto Pro Future (TM) que abarca todos los
De su equipo respetuoso con el medio ambiente. Este equipo será
rated against five ecological decision-making drivers: source of
power, energy efficiency, emissions, noise pollution and
recyclability.
The first two Pro Future(TM) solutions launched were an AC electrical
forklift truck for empty container handling and a hybrid straddle
carrier. Kalmar received the first order for a hybrid straddle
carrier during the third quarter. These Pro Future(TM) solutions were
followed in the third quarter by a variable speed rubber-tyred gantry
crane and a variable speed electric straddle carrier. During the
fourth quarter, Kalmar introduced an additional two new Pro
Future(TM) solutions: an automatic stacking crane and a ship-to-shore
crane with regenerative energy source.
During the first quarter, Kalmar launched a new, fully-automated
shuttle carrier that is able to pick, place and transport containers
between ship-to-shore (STS) and yard stacking cranes without a
driver. The new Kalmar Autoshuttle(TM) ensures the cost efficiency,
productivity and flexibility of port operations, particularly in the
very big ports of the future.
During 2008, Kalmar introduced a new medium range terminal tractor
offering better ergonomics and driver comfort as well as lower noise
levels than earlier models, also an electric forklift truck was
launched in the medium lift range.
MacGREGOR continued to develop electronically operated cargo handling
solutions and a new ship crane control system. The Offshore division
focused on the development of deck equipment enabling the use of
In February, MacGREGOR signed an agreement with the US Navy on the
development of a ship-to-ship vehicle transfer system. With the help
of this system, large vehicles can be transferred from one ship to
another while the ships are in motion. The prototype of the system
will be delivered by the end of 2009.
Capital Expenditure
Cargotec's capital expenditure for 2008, excluding acquisitions and
customer financing, totalled EUR 76.8 (53.2) million. Investments in
customer financing were EUR 35.9 (37.5) million.
The decision was taken to concentrate Hiab's crane manufacture in
Europe in three factories, entailing the closure of production at the
Salo plant in Finland. A further decision was taken to wind down the
manufacture of truck-mounted forklifts in Ohio, USA, and focus
production in Cargotec's common production unit in Kansas, USA.
In April, Cargotec formed a subsidiary, Cargotec Port Security, to
develop enhanced container security solutions. Cargotec has been
exploring and investing in the area of radiation detection in
container security for the past two years. It has entered into an
exclusive global technical licensing agreement with the US-based
Innovative American Technology, and has successfully field tested
spreader-mounted radiation detection.
During the second quarter, Hiab initiated the extension of a tail
lift production plant in Oborniki, Poland. The project was completed
during 2008. In Korea, Hiab invested in a new painting line at the
loader cranes production unit. Another project was finalised in
Raisio, Finland, resulting in a major increase in the production
capacity of demountable systems due to the implementation of a more
competitive production process.
During the second quarter, Kalmar started to expand its production
facility for rough-terrain container handling equipment in Cibolo,
Texas, USA as well as initiating an expansion of capacity in Ipoh,
Malaysia for container spreaders. Investments in the first quarter
include expanding its presence in the Americas by opening a new sales
company in Mexico as well as a new service unit in Zeebrugge,
In March, MacGREGOR opened a new offshore equipment production unit
in Tianjin, China. The new unit also enables production optimisation
and efficiency improvements in the offshore production units of
Norway and Singapore. Part of offshore cranes production were moved
from Norway to Singapore to make room for the increased production of
bigger size cranes in Norway.
On the Move change programme
In January, Cargotec announced the launch of an extensive On the Move
change programme aiming at a profitability improvement of EUR 80-100
million. The change programme aims to form a basis for profitable
growth through improved customer focus and efficiency. The projects
in the first phase have focused on streamlining support functions and
company structure as well as initiating IT projects that improve
efficiency. In Finland, Sweden, Singapore and USA, operations began
in Cargotec country companies.
In order to improve closeness to customers Hiab, Kalmar and MacGREGOR
changed their structure towards more customer oriented organisations
during the reporting period.
During the second half, the focus was on developing the global supply
footprint closer to customers as well as towards lower cost
environments. For this implemention, Cargotec established a common
corporate level Supply organisation, which is responsible for
sourcing and supply for the business areas.
The first joint supply chain projects are proceeding in China and
Estonia. The production capacity in Shanghai, China will be doubled.
The expansion will include moving Hiab's assembly unit to the same
site as the existing Kalmar facility. The capacity and productivity
of the production unit in Narva, Estonia, acquired in 2007, has been
upgraded. As part of the actions to improve the supply chain,
Cargotec is planning to establish a new assembly factory in Poland
mainly for Kalmar equipment.
Adquisiciones
During January-December, Cargotec completed eight acquisitions, of
which four were in Hiab's business area.
In order to strengthen its R&D capabilities, Cargotec acquired 60
percent of Idea Designing & Consulting S. r.l. in Massa, Italy. los
company employs ten people in product design.
In October, Kalmar acquired 80 % of two Italian service companies,
CVS Technoports S. r.l. and CVS Service S. r.l. Subsequent to the
transaction, the companies work under the name Officine Cargotec
Ferrari and the companies focus on developing the service offering
towards container and material handling customers in Italy. The two
companies' combined sales turnover in 2007 was approximately EUR 8
million and the companies employ 65 people.
In August, Kalmar signed an agreement to acquire Argentina-based
Equipos y Servicios para Terminales y Puertos SRL. The company has
been Kalmar's dealer for Argentina, Uruguay and Paraguay. In addition
to new equipment distribution, the company provides equipment
commissioning, technical and spare part support, and equipment repair
and refurbishment in South America. The company's sales in 2007 were
around EUR 1 million and it employs 17 people.
In June, Hiab concluded an agreement to acquire the business of a
long-term distributor of tail lifts in New Zealand. In addition to
tail lift sales, the business comprises installation, repairs,
maintenance and spare parts sales.
At the end of March, Hiab concluded an agreement to acquire the
operations of the South African company Bowman Cranes (Pty) Limited,
Hiab's long-term agent in the region. This company supplies, installs
and services truck-related load handling equipment. In 2007, its
sales were approximately EUR 18 million and it employs 70 people.
In February, Hiab signed an agreement to acquire 70 percent of the
operations of an Australian company, O'Leary's Material Handling
Services Pty Ltd. the leading supplier of tail lifts in Western
Australia. The company employs 24 people and had sales of
In April, MacGREGOR signed an agreement to acquire US-based Platform
Crane Service, Inc. The sales of the company in 2007 totalled USD 16
million and the company employs 105 persons.
On December 31, 2008, Cargotec employed 11,826 (11,187) people. Due
to the restructuring measures, the number of employees declined by
370 people mainly in Finland and Sweden. Hiab employed 4,308 (4,418)
people, Kalmar 4,766 (4,459), and MacGREGOR 2,577 (2,223). los
average number of employees during 2008 was 11,777 (10,276).
Of Cargotec's total employees, 13 (14) percent were located in
Finland, 20 (22) percent in Sweden and 30 (30) percent in the rest of
Europa. North and South American personnel represented 11 (11)
percent, Asia Pacific 24 (22) percent and the rest of the world 2 (1)
percent of total employees. 15 (15) percent of the personnel were
female and 85 (85) percent male. 3 (3) percent of Cargotec's total
employees worked part time and 97 (97) percent full time.
Salaries and remunerations to employees totalled EUR 387 (356)
million for the financial period.
As a result of lower demand and profitability, Cargotec initiated
restructuring measures in September, mainly in Western Europe and
North America. These measures aim at adjusting capacity in Hiab to
the prevailing market situation and improving Hiab's and Kalmar's
profitability. The negotiations ended by the end of the year resulted
in a reduction of 954 employees: 271 in Finland, 241 in Sweden, 117
in the USA, 91 in the Netherlands and a total of 234 in other
países. Hiab saw 635 employee reductions, Kalmar 309 and corporate
functions 10.
Restructuring continued after the end of the financial year, due to
the further weakening of the markets.
Implementation of the new people strategy, approved by Cargotec's
Board in 2007, was enhanced in the reporting period. Special focus
areas included support for employee and change management, the
development of leadership skills and human resources competence
development, alongside committing the best talents. During the
reporting period, a uniform operating model and a global matrix
organization were created for human resources (HR) management in line
with the One the Move change programme. The comprehensive
introduction of shared HR management processes and tools was
reinforced globally. Additionally, Cargotec's key HR policies were
renewed during the year.
Ambiente
Cargotec's environmental policy defines the environmental principles.
The main environmental effects of Cargotec's operations are related
to the use of its products. For this reason, the Company focused on
indentifying product-based environmental perspectives in 2008.
In 2008, Cargotec introduced its new subcontractor criteria in which
environmental safety, occupational health and safety and quality
issues have been taken into account more extensively than before.
Cargotec's strategic business development goals support the creation
of holistic, sustainable, long-term solutions for customers. En
product development, environmental considerations form an integral
part of planning and manufacturing. In the service business, the
focus is on extending product life cycles while an extensive service
network helps uphold efficient operating characteristics. In addition
to product development and services, Cargotec is seeking to train its
customers to use Cargotec equipment so that safety and environmental
matters reach an optimal level.
Energy efficiency, safety and the prevention of oil leakages
represent key focus areas in Cargotec's product development. In 2008,
Cargotec determined a clear environmental criterion for energy
efficiency, according to which it undertakes to reduce the use of
fossil fuels by 10 percent in its equipment over the next 6-10 years.
A major step was taken in environmental impact assessment when
Kalmar, partly as a result of the aforementioned commitment, launched
its Pro Future(TM) environmental criteria.
The most significant environmental effects associated with Cargotec's
processes are related to those originating from the operations of the
various business units as well as transportation and commuting to and
from work. The certified ISO 9001 and ISO 14001 quality and
environmental management systems form the basis of Cargotec's
environmental management, and regular internal and external audits
and management audits are aimed at monitoring the achievement of the
related objectives.
Cargotec continued to build certified management systems into its
production units with the aim of creating an operational model that
helps to identify the most important environmental effects and
respond to them in all units. Eight of Hiab's 16 production units and
two of its sales companies apply environmental management systems
certified under ISO 14001. These systems cover approximately 80
percent of the sales of Hiab's production units. Six of Kalmar's
seven production units apply certified environmental management
systems, these systems covering also approximately 80 percent of the
sales of Kalmar's production units. MacGREGOR commissions most of its
products from selected partners independently responsible for their
production processes. Operational guidelines related to the
management of environmental issues are included in the quality
systems of most MacGREGOR units.
Furthermore, an extensive environmental assessment was conducted in
14 production units in accordance with a programme introduced in
2007. This involved the evaluation of management systems, facilities
and production from the viewpoint of their environmental effects
while taking into account the units' operating environment. Extensive
soil cleaning work was carried out in two Cargotec sites in 2008 as a
result of industrial activities that had taken place in those sites
Internal control and risk management
Cargotec's President and CEO and the Executive Board are responsible
for the methods, implementation and supervision of risk management,
and report on these to the Board of Directors. The Corporate risk
management function is responsible for the development of
comprehensive risk management. This is supported by the creation of
Corporate-wide risk management principles, practices and risk
reports, the development of tools and the application and adoption of
these tools. Business areas and units are responsible for assigning,
managing and reporting the risks involved in their own operations.
The Corporate Treasury function manages financial risks centrally.
Cargotec has an internal auditing function which is responsible for
internal control and business risk auditing. The Internal Audit unit
operates under the supervision of the President and CEO and the Board
of Directors' Audit Committee, reporting regularly to the Audit
Committee on its operations and audit results.
Cargotec began the systematic development of its internal control in
2007. Cargotec's Board of Directors approved the internal control
policy in 2008. Responsibility for internal control at Cargotec is
divided into three tiers. Line management is primarily responsible
for internal control. It is aided by Corporate support functions,
which define policies and instruct on and supervise risk management.
Internal and external audits form the third tier, their task being to
ensure that the first two tiers are functioning effectively. Como
Cargotec becomes more harmonised, its capabilities for the
development and implementation of risk management will be further
improved. The goal is that, besides general risk management
principles and guidelines, Cargotec also has risk management tools
that facilitate practical work and which are implemented throughout
the Company. During the year, Cargotec has developed a basic risk
management tool, the application and adoption of which will be
studied in the operations, business projects and risk reporting of
the business units.
Cargotec defines a risk as any internal or external threat or
uncertainty which may prevent or jeopardise operations and the
achievement of objectives. Risks are divided risks into strategic and
business risks, financial risks and operational and hazard risks.
Strategic and business risks are related to business cycles in the
world economy and Cargotec's customer sectors, the availability of
raw materials and components and trends in the related prices,
mergers and acquisitions and the operations of dealers and
subcontractors. Cargotec addresses these risks by striving to
identify them and prepare for them in advance.
Cargotec's treasury operations and financial risk management
principles are defined in the Corporate Treasury Policy. Financiero
risks arising from Cargotec's business activities include currency,
interest rate, refinancing and liquidity, counterparty and operative
credit risks. The Company seeks to protect itself against these risks
in order to ensure a financially sound basis for developing its
business operations.
Operational risks relate to persons, property, processes, products,
information technology and practices. Cargotec's main activities
related to the management of these risks are related first and
foremost to increasing product safety and information security and
ensuring business continuity. With respect to key person risks,
succession plans for leadership and key assignments are updated on an
annual basis, for the purpose of ensuring continuity in operations.
Cargotec's main hazard risks include risks related to personnel,
property, business interruptions and logistics. In addition to
preventive risk management measures, Cargotec protects itself against
these risks by taking out worldwide insurance policies that cover all
Shares, Share Capital and Option rights
Cargotec's share capital on December 31, 2008 totalled EUR
64,304,280. The share capital increased by EUR 83,907 during the
financial period as a result of the subscription for class B shares
under Cargotec option rights.
On December 31, 2008, the number of listed class B shares totalled
54,778,191 while that of unlisted class A shares totalled 9,526,089.
Class B shares accounted for 85.2 (85.2) percent of the total number
of shares and 36.5 (36.5) percent of votes. Class A shares accounted
for 14.8 (14.8) percent of the total number of shares and 63.5 (63.5)
percent of votes. The total number of votes attached to all shares
was 15,002,201 (14,994,074) at the year end. At the end of the
financial period, Cargotec held a total of 2,990,725 class B shares,
Market Capitalisation and Trading
The closing price of Cargotec's class B shares on December 31, 2008
was EUR 8.09. The average share price for January-December was EUR
21.47, the highest quotation being EUR 36.49 and the lowest EUR 7.63.
The share price dropped 74 percent during the financial period. En
January-December, approximately 86 million Cargotec class B shares
were traded on the NASDAQ OMX Helsinki, corresponding to a turnover
of approximately EUR 1,868 million. The average daily trading volume
of class B shares was 338,722 shares or EUR 7,381,727.
On December 31, 2008, the total market value of Cargotec class B
shares was EUR 419 million, excluding treasury shares held by the
Empresa. The period-end market capitalisation, in which unlisted
class A shares are valued at the average price of class B shares on
the last trading day of the financial period, was EUR 495 million,
excluding treasury shares held by the Company.
Changes in Cargotec's Management
On December 18, Cargotec's Board of Directors appointed Pekka Vauramo
as Senior Executive Vice President and Deputy to CEO Mikael Mäkinen.
Vauramo continues to be responsible for the Kalmar business area.
Axel Leijonhufvud was appointed as Senior Vice President, Product
Supply, starting from January 1, 2009. Leijonhufvud was earlier
responsible for product supply in Kalmar and was Chairman of Kalmar's
RTCH (Rough Terrain Container Handling) board at Cargotec
Corporación. Lauri Björklund, Senior Vice President, Production and
Decisions Taken at Cargotec Corporation's Annual General Meeting
Cargotec Corporation's Annual General Meeting (AGM) was held on
February 29, 2008 in Helsinki. The meeting approved the financial
statements and consolidated financial statements as well as granted
discharge from liability to the President and CEO and the members of
the Board of Directors for the accounting period January 1-December
The AGM approved the Board's proposal of a dividend of EUR 1.04 for
each of the 9,526,089 class A shares and EUR 1.05 for the 52,789,559
outstanding class B shares.
The number of members of the Board of Directors was confirmed at six
according to the proposal of the Board's Nomination and Compensation
Committee. Henrik Ehrnrooth, Tapio Hakakari, Ilkka Herlin, Peter
Immonen, Karri Kaitue and Antti Lagerroos were elected as members of
the Board of Directors.
Authorised public accountants Johan Kronberg and
PricewaterhouseCoopers Oy were re-elected as auditors according to
the proposal of Audit Committee of Cargotec's Board of Directors.
In addition, the AGM resolved to amend the Articles of Association
mainly due to and to align with the new Finnish Companies Act
effective as from 2006.
Authorisations Granted by the Annual General Meeting
The AGM authorised the Board of Directors of Cargotec to decide on
acquisition of the Company's own shares with non-restricted equity.
The shares may be acquired in order to develop the capital structure
of the Company, finance or carry out possible acquisitions, implement
share-based incentive plans, or to be transferred for other purposes
or to be cancelled. The shares may be acquired through a directed
acquisition as defined in Finnish Companies Act, Chapter 15 § 6.
Altogether no more than 6,400,000 own shares may be purchased, of
which no more than 952,000 are class A shares and 5,448,000 are class
B shares. The above-mentioned amounts include the 1,904,725 class B
shares in the Company's possession on the AGM date, which were
purchased during 2005-2007. The proposed amount corresponds to less
than 10 percent of the share capital of the Company and the total
voting rights. The acquisition of own shares will decrease the
non-restricted equity. The authorisation is in effect for a period of
18 months from the date of decision of the AGM.
In addition, the AGM authorised the Board of Directors to decide on
transfer of treasury shares. The Board of Directors was authorised to
decide to whom and in which order the treasury shares will be
transferred. The Board of Directors may decide on the transfer of
treasury shares otherwise than in proportion to the existing
pre-emptive right of shareholders to purchase the Company's own
Comparte. The treasury shares may be used as compensation in
acquisitions and in other arrangements as well as to implement the
Company's share-based incentive plans in the manner and to the extent
decided by the Board of Directors. The Board of Directors has also
the right to decide on the transfer of the shares in public trading
at the NASDAQ OMX Helsinki to be used as compensation in possible
acquisitions. This authorisation is in effect for a period of 18
months from the date of decision of the AGM.
Organisation of the Board of Directors
Cargotec's Board of Directors in its organising meeting elected Ilkka
Herlin to continue as Chairman of the Board and Henrik Ehrnrooth to
continue as Deputy Chairman. Cargotec's Senior Executive Vice
President Kari Heinistö continues to act as secretary to the Board of
Directors. Cargotec's Board of Directors decided that the Audit
Committee, Nomination and Compensation Committee as well as Working
Committee continue to assist the Board in its work.
The Board of Directors elected among its members Ilkka Herlin, Karri
Kaitue and Antti Lagerroos as members of the Audit Committee. Karri
Kaitue was re-elected as Chairman of the Audit Committee. Tablero
members Henrik Ehrnrooth, Tapio Hakakari, Ilkka Herlin and Peter
Immonen were elected to the Nomination and Compensation Committee.
Ilkka Herlin was re-elected as chairman of the Nomination and
Compensation Committee. Board members Tapio Hakakari, Ilkka Herlin
and Peter Immonen were elected to the Working Committee. Ilkka Herlin
was re-elected as chairman of the Working Committee.
Share Repurchases
Cargotec's Board of Directors decided to exercise the authorisation
of the AGM to acquire the Company's own shares. In accordance with
the authorisation class B shares were purchased at public trading in
the NASDAQ OMX Helsinki at the market price.
A total of 1,086,000 own shares were repurchased during the period
March 25-August 23, 2008 at an average price of EUR 21.73. Cargotec
held a total of 2,990,725 class B shares on December 31, 2008.
Short-term Risks and Uncertainties
Due to the financial crisis, the global economic situation is marked
by huge uncertainty. Cargotec's operations are subject to significant
short-term risks and uncertainty factors, specifically related to the
effects of the slump on demand for Cargotec's products and services
and the willingness of customers to invest. The fact that many
factors underlying this uncertainty are beyond the control of the
Company merely serves to amplify the challenge confronting risk
Prolonged uncertainty and credit drought increases the risk of lower,
general willingness to invest and consequently demand for Cargotec's
equipment could further decrease. Shipbuilding in particular has been
affected by significant order cancellations due to lower shipping
utilisation rates combined with major increases in financing costs.
The credit crunch may also see other customer groups move their
investment decisions back or cancel orders. Furthermore, customers'
and suppliers' financial situations will affect the collection of
receivables and the level of bad debt.
Lower demand will require additional capacity adjustment measures.
Further falling off of demand at a faster rate than the
implementation of capacity cuts will have a negative impact on
actuación.
Events after the reporting period
Staff reductions continued in January as the markets continued to
weaken. In the unit manufacturing tail lifts in Bispgården, Sweden,
negotiations began on the need for a reduction in the workforce of
75. At Kalmar's Ljungby and Lidhult units in Sweden, negotiations
began on the need for a reduction in the workforce of 97. Cargotec
plans to make its operations more efficient by reorganising and
transferring a majority of its business in Ljungby to its Lidhult
facility. Meanwhile, in Finland negotiations began for planned
temporary lay-off of 900 staff for a maximum of 90 days in Raisio and
Tampere and a reduction of 60 staff in Tampere.
Board of Director's Proposal on the Distribution of Profit
The parent company's distributable equity on December 31, 2008 was
EUR 959,964,211.07 of which net income for the period was EUR
158,536,423.21 The Board of Directors will propose to the Annual
General Meeting convening on March 5, 2009, that of the distributable
profit, a dividend of EUR 0.59 per each of the 9,526,089 class A
share and EUR 0.60 per each 51,787,466 class B share outstanding be
paid, totalling EUR 36,692,872.11. The rest of the distributable
equity, EUR 923,271,338.96 will be retained and carried forward.
No significant changes have occurred in the Cargotec's financial
position after the end of the financial year. The liquidity is good
and, in the Board of Director's view, the proposed distribution of
dividend does not pose a risk to the Company's financial standing.
In the current uncertain economic situation it is difficult to
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By Zacks. com. November 13, 2014, 05:50:00 PM EDT
Prologis, Inc. ( PLD ) revealed a build-to-suit deal with Sweden's logistics company Strålfors for a space of 280,000 square foot of space. This space would be used by Strålfors for e-commerce enterprise CDON Group as a distribution center.
Being positioned next to the E4 motorway in the south of Sweden, Prologis Park Ljungby DC 1 enjoys decent accessibility, particularly a direct link to major metropolitan areas of Sweden and Denmark. In fact, efficient distribution could be achieved throughout the Nordic region with the help of this center.
Compared to other European nations, e-commerce in Sweden is at an earlier development leg. With a growing number of Internet users, there is ample opportunity to expand. However, that needs high-quality facility for establishing efficient-distribution networks, which in turn, would help in saving operational costs.
Prologis has already started capitalizing on the increasing demand for high quality logistics space in the region. In Sweden, the company's logistics and distribution space span around 3.8 million square feet as of Sep 30, 2014. That the company's properties enjoy solid demand is quite evident from the fact that these properties in Sweden are 100% leased. & # 160;
In fact, as demand for Class-A facilities have been on the rise in many parts of the world, this industrial real estate investment trust ("REIT"), with its solid capacity, is well leveraging this improving trend. Recently, the company declared the ground breaking of a 1 million square foot facility in Tracy, CA. The park, named Prologis International Park of Commerce, is slated to become Northern California's largest master-planned park at a full build-out capacity of 19 million square feet.
Prologis currently carries a Zacks Rank #3 (Hold). Investors interested in the REIT industry may consider better-ranked stocks like DCT Industrial Trust Inc. ( DCT ), Duke Realty Corp. ( DRE ) and EastGroup Properties Inc. ( EGP ). All these stocks sport a Zacks Rank #2 (Buy).
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Söderport Fastigheter AB. in which Hemfosa and Sagax are equal owners, has acquired a portfolio of 24 properties from Kungsleden at an underlying property value of MSEK 379.
The portfolio mainly comprises production and storage properties. The properties are located in Hallstahammar, Olofström, Oskarshamn, Eksjö, Gislaved, Tranås, Tranemo, Karlsborg, Mariestad, Skara, Ulricehamn, Sölvesborg, Kristianstad, Varberg, Åstorp, Ljungby. Mjölby, Gnosjö and Nässjö.
The total leasable area amounts to 139,000 sqm and the portfolio has an average remaining lease term of 7.1 years. Possession will be taken on May 12, 2015 .
Para más información, contactar con:
Jens Engwall
, CEO of Hemfosa Fastigheter AB. E-mail: jens. engwall@hemfosa. se,
mobile +46 (0)70-690 6550, office +46 (0)8-448 04 80
About Hemfosa Fastigheter
Hemfosa is a Swedish real estate company with a well-balanced and geographically diversified property portfolio focusing on community service properties with the State and municipalities as the largest tenants. This provides stable cash flows and a healthy yield. In order to create value, Hemfosa also aims to actively participate in the transaction market. At December 31, 2014. Hemfosa owned commercial properties in Sweden with a total property value of approximately SEK 27 billion. including the company's share of the property value of joint ventures. The company's common share has been listed since March 2014 and the preference share since December 2014. both on Nasdaq Stockholm. Read more at www. hemfosa. se.
http://news. cision. com/hemfosa-fastigheter-ab/r/hemfosa-fastigheter-s-joint-venture-soderport-fastigheter-ab-acquires-24-properties-in-southern-and-,c9747048
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MTN holds forum to update traders on its packages
Techiman (B/A), June 18, GNA – A one-day forum to update participants on MTN data packages and bundle offers for MTN traders was held in Techiman in Brong-Ahafo Region at the weekend. The event that was organised by the Ghana Union of Traders Association.
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Singapore to Rule Commodities Trading by 2015
Singapore also has an army of qualified, educated locals for trading and support positions, whereas an ‘inadequately educated workforce’ topped the World Economic Forum’s list of problematic factors to doing business in Switzerland. Efforts are being.
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Traders criticise council over St Clement's development plans
TRADERS have reacted angrily to the news that Oxford City Council. but a revised scheme has now been submitted. Graham Jones, of business forum ROX, added: “I think the city council is in a very, very difficult position – it is the owner and the.
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